Stenli Klark i magija bas gitare a 35. Beogradskom jazz festivalu

dana Sep10 2019

Proslavljajući jubilarno 35. izdanje, Beogradski džez festival nastavlja da ispisuje zlatne stranice koncertnog džeza kod nas, predstavljajući legende i najveće nove talente ovog muzičkog pravca, umetnike sa obe strane Atlantika, kao i najširi spektar podžanrova koji čine džez danas.

Večerima vokalnog džeza, 24. oktobra, kada nastupa američka vokalna diva Dajen Rivs, i akustične džez tradicije, 27. oktobra, koju slave Mingus Big Band i legendarni saksofonista Čarls Lojd, Dom omladine Beograda pridružuje praznik za ljubitelje fjužna u Kombank dvorani 23. oktobra, kada će nastupiti čarobnjak bas gitare Stenli Klark (Stanley Clarke) sa svojim bendom.

Ulaznice su u prodaji preko Ticketvision mreže, po ceni od 1.300, 1.600 i 2.000 RSD. Važiće i za nastup drugog izvođača iste večeri, koji će naknadno biti objavljen.

Stenli Klark je zauzeo mesto na džez Olimpu još sredinom sedamdesetih, kao osnivački član proslavljenog fjužn sastava Return To Forever i uspešan solo izvođač. Njegovom zaslugom bas gitara je na velika vrata ušla u džez: stekavši početno iskustvo sa starim majstorima – među kojima su Horas Silver, Art Blejki, Dekster Gordon, Gil Evans i Sten Gec – i na kontrabasu, Klark je dobio klasičnu osnovu koja ga je izdvojila od drugih bas gitarista, određujući ga jasno kao džez muzičara koji stremi novim načinima izražavanja, spojivši džez i rok senzibilitet. Takođe, pokazao je da bas može da nosi melodiju i da dominira, pored uloge koju ima u ritam sekciji.

Kada je Return to Forever bio na vrhuncu popularnosti, Klark se paralelno upustio u solo karijeru, postavši prvi fjužn basista sa zlatnim pločama i rasprodatim svetskim turnejama. Njegova numera „School Days“ postala je jedan od najvećih fjužn hitova svih vremena. Osim plodne saradnje sa Čikom Korijom u Return to Forever, blistao je u brojnim all-star džez postavama, poput Clark-Duke Project, sa Džordžom Djukom, trija SMW, sa Markusom Milerom i Viktorom Vutenom, kao i na turneji sa Herbijem Henkokom i Vejnom Šorterom. Ostvario je i brojne saradnje sa velikanima roka, među kojima su Pol Makartni, Stjuart Koplend, Džef Bek, Ron Vud i Kit Ričards.

Stenli Klark je trostruki osvajač Gremija, vlasnik je dva počasna doktorata, nagrade Miles Davis i nagrade za životno delo časopisa Bass Player. Bio je prvi Džez muzičar godine u anketi magazina Rolling Stone (apsolutna kategorija), a osvojio je i niz priznanja za najboljeg basistu u časopisu DownBeat. Poslednjih godina posvetio se promociji novih džez snaga, protežirajući ih isto onako kako je njega pogurao Art Blejki. Među njima je i današnja velika zvezda Kamasi Vašington, a u aktuelnoj postavi posebnu pažnju izazivaju bubnjar Majk Mičel i supertalentovani gruzijski pijanista Beka Gočijašvili, koji su u Klarkovom bendu zasvirali još pre punoletstva.

Klark je prvi put posetio Beograd u februaru 1975. godine, nastupivši sa Return to Forever u hali Pinki, u organizaciji Doma omladine Beograda, u okviru promocije albuma No Mistery za koju će dobiti prvi Gremi. Potom je svirao sa svojim bendom u krcatom Domu omladine u aprilu 2007, zatim se na leto 2008. vratio sa Return to Forever, pa 2009. predstavio trio SMW u Sava centru. Njegov premijerni nastup na Beogradskom džez festivalu, a peti u Beogradu, dogodiće se konačno 23. oktobra, u okviru velike proslave 35. izdanja najstarije srpske džez manifestacije. Tako će i festival upisati još jednu ikonu džeza na dugački spisak velikana koji su na njemu nastupali.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Stenli Klark i magija bas gitare a 35. Beogradskom jazz festivalu”


« Srebrni lav za film O beskonačnosti

RSS trendovi

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook