Radni sto #26: Ko oblikuje tekstilnu i modnu industriju u Srbiji?

dana May10 2019

U okviru panela Ko oblikuje tekstilnu i modnu industriju u Srbiji? razgovaraće se o problemima savremene tekstilne i modne industrije u srbiji i predlagati rešenja za razvoj i rast.

Tekstilna industrija u Srbiji nekad je zapošljavala oko 250 000 radnica i radnika. Tokom procesa privatizacije većina fabrika je prestala da postoji, a ono što je zamenilo zaokruženu tekstilnu privrednu granu je lon (lohn) proivodnja za velike modne marke u znatno manjim pogonima i sa neizvesnim rokom trajanja. Istraživanje koje je tokom 2017. godine sprovela organizacija Clean Clothes Campaign pokazalo je da je kršenje radnih prava u ovim fabrikama pravilo, a ne izuzetak; da radnice i radnici rade za plate koje su najčešće na nivou minimalne zarade i da je sindikalna organizovanost na jako niskom nivou.

Pored ugovaračkih i podugovaračkih poslova, pojedine strane kompanije su uz pomoć državnih subvencija otvorile i svoje direktne pogone u Srbiji, međutim ostaje otvoreno pitanje šta je sa domaćim brendovima? Na koji način njih tretira država? Koje su mogućnosti plasmana proizvoda na domaćem i inostranom tržištu i da li se radni uslovi i zarade razlikuju kad govorimo o pogonima koji proizvode isključivo za domaće brendove?

Pokušaćemo da odgovorimo i na pitanje kako se globalizacija proizvodnje odevnih predmeta i obuće odrazila na autonomne dizajnerske inicijative koje ne podrazumevaju masovnu produkciju?

Govore:
Stefan Aleksić i Bojana Tamindžija, Clean Clothes Campaign 
Nenad Radujević, generalni menadžer Beogradske nedelje mode
Milica Lupšor, Roza udruženje za radna prava žena

 




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Radni sto #26: Ko oblikuje tekstilnu i modnu industriju u Srbiji?”


« 48. Izložba crteža i skulptura malog formata studenata FLU u Galeriji D

RSS trendovi

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook