Unakrsni intervju: Ana Perić i Tanja Đorđević

dana Dec3 2012

MODAMO.info je prvi profesionalni modni portal u Bosni i Hercegovini. S radom su počeli 2007. godine kada je par optimističnih ljudi,  odlučilo da osnuje modni portal koji će iz dana u dan pratiti novosti iz ove oblasti.

Saradnja između ovog modnog portala i Style.rs počela je sasvim slučajno nedavno, otvaranjem jednog maila sa naše strane u kojem smo dobili poziv za Festival dizajna i umjetnosti MODAMO.kreARTiva! A onda smo došli na ideju da uradimo jedan unakrsni intervju sa urednicom portala Modamo.info Anom Perić i našom urednicom Tatjanom Đorđević:

Mnogi se slažu da je modna scena regionalno još uvek u rastu i procesu izgradnje. Po vašem mišljenu, koje su njene svetle tačke?

ANA: Upravo to što je u procesu izgradnje rezultira time da se veoma brzo pojavljuju novi ljudi na sceni, s novim, svježim idejama i konceptima. Tako upoznajemo dizajnere koji zbilja iskaču iz svih zadanih okvira, modele koji su puni energije i fotografe koji razvijaju neke nove tehnike. A pored toga, ono što je pozitivno jeste dosta jednostavan način pokretanja suradnje – primjerice kada se dvije modne urednice iz dvije susjedne zemlje dogovore o zajedničkom intervjuu.

TANJA: Kada je regionalna modna scena u pitanju poslednju deceniju beleži, moglo bi se reći, njena prva faza sazrevanja. Mi moramo ostati svesni toga da nismo razvijeno modno tržište i to što smo u stalnom procesu razvoja i nadogradnje i jeste naša najsvetlija tačka. Takođe možemo zahvaliti razvoju novih tehnologija koji snažno utiču na modnu industriju, pa samim tim su poslednjih godina isplivali mnogi mladi dizajneri koji itekako imaju šta da ponude. Raduju me raznovrse modne inicijative koje promovišu ove mlade kreativne ljude u svim zemljama regiona, kao i regionalna razmena.

Čiji rad smatrate reprezentativnim u još uvek nedovoljno razvijenoj bh./rs industriji?

ANA: U bh. je već prije par godina Udruženje modnih djelatnika i kostimografa iznjedrilo zanimljiva imena i kao udruženje rade na tome da kompletnu scenu učine reprezentativnijom, no i pored njih imamo imena koji u svom radu prave pozitivne pomake, iako, ruku na srce, svi ispred sebe imamo još puno kilometara za preći. Od modela tu je Amra Čerkezović koja je pokazala svima u BiH kako izgleda i na kakve angažmane pristaje jedan mladi model poput nje.

TANJA: Ana Šekularac je dizajnerka srpskog porekla rođena u Engleskoj koja je svoju karijeru gradila između Londona, Stokholma, Milana i Beograda. Nivo i kvalitet njenog rada se donekle može porediti sa radom slavnih dizajnera. Njenu garderobu rado nose poznate ličnosti poput Roisin Murphy, Victoria Beckham i Myleene Klass, dok su njene revije na Beogradskoj nedelji modi pravi spektakli.

Kada biste mogli izabrati samo jedan komad bh./rs dizajnera, koji i čiji bi to bio?

ANA: Evo ja ću poboljšati regionalnu suradnju tako što ću reći da bi birala nešto od srpske dizajnerice Ane Ljubinković. Veoma mi je zanimljiv njezin rad i način na koji ga prezentira javnosti.

TANJA: Bilo koji komad odeće iz kolekcije  jesen/zima 2011/12 Absolut Style dizajnerke Tamara Radivojević. Kolekcija inspirisana intigrantnim ženama sa fotorgafija Helmut Newton-a. Koža, vuna, pamuk sa premazom, viskozni žerseji i svila, crna, braon, kapucino, bela ljubičasta i siva jesu materijali i boje koje su savršeni i za ovu zimu.

Kada pogledate u svoj ormar, kojih komada odeće najviše imate? U čemu se vi najbolje osećate?

ANA: Uh. Ček’ da pogledam u ormar… Začudo, ali evo statistički podaci ne lažu, a pokazuju da u ormaru imam najviše košulja, i to onih slim fit s  muškog odjela. A u čemu se najbolje osjećam? U štiklama, visokim kockastim. I košulji s muškog odjela.

TANJA: Ubedljivo džins i jakne. Nikada mi nije dosta farmerica, uvek su mi potrebne, a i u njima se osećam najudobnije u svakoj prilici. Kada su jakne u pitanju, tu podrazumevam takođe kapute i mantile, otkrila sam da ih obožavam različitih modela i boja. Posebno zimi me raduje da ih često menjam.

Šta je danas potrebno kako biste bili jedna uspešna modna urednica? Koji je recept za uspešno vođenje modnog portala?

ANA: Upornost, strpljenje i rad. Naravno, ovo ističem jer pretpostavljam da se smisao za estetiku, organiziranost i luda ljubav prema ovom poslu podrazumijevaju. No, kako smo na početku intervjua pričali – naša scena je u razvoju još i potrebno je jako puno upornosti da biste ispravne stvari progurali kako među čitatelje, tako i među modne djelatnike na našoj sceni.

TANJA: Pre nego što se uopšte upustite u ove vode, potrebno je da se naoružate upornošću i strpljenjem. Dve osnovne osobine, između ostalog svakog uspeha. Zatim, modni portal je nešto itekako drugačije u odnosu na modni časopis. Tu pravila klasičnog novinarstva ne važe u bukvalnom smislu, već surova pravila Google, za koji između ostalog svi radimo (smeh). Ali poznavanje teorije novinarstva, kao i materije o kojoj pišete, u ovom slučaju “mode i njene istorije“su krucijalni.

Ja sam inače „old school“, prvi članak za famozni ispit „Novinarstvo i komunikologija“ sam kucala na pisaćoj mašini. Od toga prsti bole itekako (smeh), pa sam onda vredno pratila razvoj interneta od samog početka, kako bih bila dobra na njemu.

Nadam se da sam dovoljno dobra, kako bih svoje znanje prenosila i saradnicima sa kojima radimo.

Gdje vi najčešće kupujete odeću? Volite li više one skrivene radnje u gradskim metroplama, high street radnje, online radnje ili nešto treće?

ANA: Rijetko kada idem u namjensku kupovinu i kupim neku stvar kada ju ugledam i svidi mi se, bez da razmišljam hoću li ju imati gdje nositi i hoće li se slagati s mojim ormarom. A najčešće kupujem online – tu je ponuda zbilja ogromna, baš kao i online sniženja. 😉

TANJA: Ufff – teško pitanje (smeh). Nisam baš neka shopping girl, ali pošto boravim većim delom godine u Milanu, koristim sve njegove prednosti.

Omiljeni dizajner?

ANA: Rick Owens za kožnu jaknu, Nicolas Kirkwood za cipele, Celine za hlače, Oscar de la Renta i Elie Saab za toalete, Chloe za košulje…

TANJA: Volim Missonijeve šare, i romantično ekstravagantne kreacije Sonie Rykiel

A modna prestonica?

ANA: To je jednostavno – Milano, a zatim Pariz.

TANJA: Volim modu u Milanu.

U modnom svetu jedna od najčešćih tabu tema jeste kilaža modela. Kakvo je vaše mišljenje o njihovoj liniji, položaju, ali i slici koju šalju? 

ANA: Smatram da moraju postojati neka pravila i norme, te da se odjeća treba predstavljati na mršavim modelima. No kada kažem na mršavim, ne mislim na zero size, i na hodajuće kosture kakve sam znala viđati na inozemnim tjednima mode. Po mom mišljenju model mora biti mršav i zdrav, a ne mršav ili zdrav.

TANJA: Dizajneri su ti koji su postavili kriterijume za modele. Neki to pravdaju time da odeća koja visi na modelima, kao na ofingeru, bolje dolazi do izražaja. Danas postoje razne inicijative i kampanje da se obline vrate u modu, ali na žalost ne vidim da oni koji nam doktiraju modu, mislim na velika imena, bilo šta menjaju po tom pitanju. Tako da me je strah de će ta tema još dugo ostati tabu.

Što mislite o modelima na bh./rs modnoj sceni?

ANA: Mislim da moraju još jako puno učiti, odricati se i počinjati u ranijoj dobi baviti se ovim poslom. Trebaju prestati umišljati da su model ako se mobitelom fotkaju u kupatilu i ta fotka prikupi lajkove svih njihovih prijatelja. Naprotiv, kvalitetan model predstavlja sve ono što takva  fotografija na predstavlja.

TANJA: Naravno da ne možemo govoriti o modelingu na tom nivou kakav je recimo u Italiji; Francuskoj ili Americi. Ali, svaka devojka koja se izdvojila na našoj modnoj sceni, uspela je i u svetu, poput Danijela Dimitrovske, Natase Vojinović ili Đurđe Stojiljković

Kojim trendovima predviđate blistavu budućnost u narednoj sezoni? Veselite li se nekom od njih?

ANA: Uh, mislim da ćemo ovo proljeće i ljeto provesti u prugama i bermudama. Mislim da će tenisice na punu petu još uvijek biti prisutne, a inspiraciju za nakit ćemo crpiti iz Indije.

TANJA: Prisustvo jarkih boja i narednog proleća me posebno raduje, a tek njihovo postojanje na lepršavim suknjama punog kruga  koje će biti aspolutni hit, me oduševljava.

Danas u svijetu vjerojatno ne prođe nedelja mode ili neki veliki modni događaj bez poznatih blogera na listi gostiju. Koliki je uicaj j bh./rs blogera na domaću scenu?

ANA: Mi na MODAMO.info smo ponosni jer smo prvi bh. medij koji je počeo pisati o blogerima i predstavljati ih bh. javnosti. Zahvaljujući tom medijskom prostoru, danas oni bivaju sve više i više prepoznatljivi te postaju uzori onima koji ih prate, no bez obzira na to, još uvijek su daleko od utjecaja i statusa kakav uživaju njihove poznatije inozemne kolege. Ali ne smiju zbog toga posustati, moraju biti sve agresivniji, bolji i ažurniji.

TANJA: Modni blogeri su definitivno promenili svet mode. Danas nisu samo novinari i modni kritičari ti koji mogu da iskažu svoje mišljenje. Njihova vladavina na internetu je očigledna. Oni su slobodni da kritikuju, da kažu da li im se neki trend dopada ili ne, a i publika ih oseća bližim i više im veruje baš iz raloga što se modni blogeri obraćaju publici u prvom licu. Takođe veliki brendovi danas ulažu sve više u njih, iz razloga što su jeftinije sredstvo oglašavanja. Ne prođe ni jedan fashion week danas u modnim metropolama, a da se u prvim redovima ne nađu blogeri poput Chiare Ferragni, Bryanboy-a ili Tevi Gevinson. Kod nas je situacija malo drugačija u smislu finansija, tj. brendovi još uvek ne ulažu značajno u blogove i blogere, ali  njihov uticaj na modnu scenu je svakako očigledan.

Koliko su pojava interneta i novih tehnologija promenile modu i njenu industriju?

ANA: Veoma. Počevši od pojave modnih blogera za koje se dizajneri bore da sjede baš na njihovoj reviji, pa do zahtjevnosti posla jednog modnog urednika. Danas skoro svaki svjetski printani medij ima i svoje web izdanje i čitatelji zahtijevaju od modnih portala da vijest izbace u roku par minuta nakon što su se dogodile, i opravdanja nema. Nema zato što danas možete iz ureda pratiti live streming revije i od vas se očekuje da odmah nakon njenog završetka javnosti ponudite članak s dojmovima i komentarima iste. No, internet je i približio modni svijet javnosti po konceptu ‘moda za sve’.

TANJA: Interenet je radikalno promenio modnu industriju, u smilu njene demokratizacije.  Danas više nije potrebno da čekamo najnoviji broj modnog magazina i saznamo nove trendove. Sve i svi su danas na internetu. Čak i modne revije poslednjih godina se mogu pratiti direktno livestreaming-om, u čemu je Gucci aposlutni pobednik. Takođe imali smo situaciju da je održan i prvi virtuelani sajam mode u Firenci „ E – Pitti“ koji je oduševio publiku.

Takođe pojavom interneta i socijalnih mreža isplivala je gomila mladih talentovanih ljudi, a samim tim konkurencija je sve veća, ali i mogućnosti

Šta očekujete od modne 2013. koja je pred nama?

ANA: Pored toga da će se napokon posložiti premetaljke koje pred nas postavlja gdin. Arnault, do toga da će bh. modna scena dobiti još kvalitetnih imena u svakom polju, te da ćemo ju kao i ovu ponosno ispratiti s šampanjcem u rukama.

TANJA: Puno veselih boja i smeha




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Unakrsni intervju: Ana Perić i Tanja Đorđević”


« Nostalgija, kao vetar

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook