Seminar Instituta Marangoni na Serbia Fashion Week-u

dana Nov14 2017

Na predstojećem Serbia Fashion Week-u, koji će se održati od 22 do 26 novembra u Novom Sadu, Nemestic Studio u saradnji sa Institutom Marangoni, održaće predavanje u sredu 22. novembra na kojem će predstavnik Marangonija Davide Forloni predstaviti ovaj uticajni fakultet za modu i objasniti koje su sve mogućnosti studiranja na istom, kao i kakva vas karijera očekuje nakon studija. Tim povodom, razgovarali smo sa gospodinom Forlonijem koji nam je specijalno za Style.rs otkrio u čemu je tajna uspeha ovog instituta.

Institut Marangoni postoji već više od 80 godina i jedan je od najpoznatijih fakulteta za modu i dizajn na svetu. Kako je tekao razvoj ka uspehu?

Karakteristika edukativne metode koje primenjujemo, jeste isticanje našeg italijanskog identiteta. Danas imamo već deset sedišta Marangonija u svetu, i u tome je naša prednost, što u svakom trenutku možemo da se ispratimo i prilagodimo se promenama u modnoj i dizajn industriji. Uz ovu internacionalnu karakteristiku, važno je istaći ono što je prava srž našeg instituta, a to je made in Italy, okarakterisan vrednostima kao što su zanatstvo, kvalitet, kompetentnost, istraživanje i važnost detalja.

Institut Marangoni je prvobitno bio škola za odevanje i tekstil. Danas, pored odseka za modu, ovaj fakultet ima takođe odseke za dizajn i umetnost. Možete nam reći nešto više o tome?

Moda je oduvek bila u srcu ovog fakulteta. Međutim, moda i dizajn, kao i moda i umetnost su bili i ostali neraskidivo povezani. To što smo odlučili da vremenom uvedemo u akademske programe kurseve koji se odnose na dizajn ili umetnost, jeste takođe iz razloga potražnje i širenja tržišta.

Ko su vaši studenti i iz koji zemalja dolaze?

Institut Marangoni ima u svim svojim sedištima više od 4000 studenata, među kojima ima oko 100 različitih nacija. Najveći broj jesu Italijani, Kineza i Rusi. Internacionalni karakter je jedan od glavnih karakteristika Marangonija, a svako sedište ima i svoje specifičnosti, zahvaljujući strateškoj poziciji svakog od njih. U svakom gradu, Marangoni je smešten u modnim distriktima, u kojima se nalaze modne kuće najpoznatijih brendova.

Institut Marangoni nude osnovne trogodišnje programe, master programe, kao i kratke letnje programe. Da li su ovi programi akreditovani?

Programi koje nudi Institut Marangoni su priznati od mnogih internacionalnih institucija, kao i što postoji partnerstvo sa fakultetima poput Politeknike iz Milana, Metropolitan Univerziteta iz Mančestera, l’Atelier Des Sèrvres iz Francuske i Makromedije Univerziteta iz Nemačke. U Italiji, programi su akreditovani od strane Ministarstva za obrazovanje.  Mančester Metropolitan Univerzitet izdaje sertifikovane diplome za osnovne i postdiplomske studije, dok u Francuskoj studenti dobijaju profesionalni sertifikat kao stilisti ili kreatori.

Koji je program najtraženiji?

Kurs modnog dizajna je jedan od najpopularnijih, zahvaljujući takođe partnerstvu koje imamo sa poznatim modnim brendovima, sa kojima između ostalog mnogi naši bivši studenti sarađuju ili rade za iste. Takođe, studentima je omogućeno da se specijalizuju u oblastima kao što su muška kolekcija, ženske kolekcija ili aksesoari.

Zatim, još jedan od kurseva koji je dosta tražen jeste Master in Fashion Business (Luxury Brand Management). U svakom slučaju, ponuda Marangonija je zaista široka, i uvek u skladu sa zahtevima tržišta.

Koliko je studenata na jednom kursu?

Maksimalno 20 studenata je u jednom odeljenju. To je iz razloga, kako bi mentor kursa mogao da svakom studentu posveti maksimum pažnje, posebnu u kritičnim delovima kada se radi na nekom projektu.

Ko su profesori i mentori na Marangoniju i na koji način je osmišljen jedan kurs. Kakav je odnos između teorije i prakse?

Profesori su pre svega ljudi koji dolaze iz industrije koja se odnosi na modu, dizajn ili umetnost, i na taj način prenose direktno iskustvo studentima. Osim teorije, studenti su pre svega fokusirani na praktični rad, bilo da su u pitanju vežbe kroz crtanje, modelovanje, krojenje i dr. Ili recimo razvoj određenih projekta.

Konkretno, na kursu modnog dizajna (trogodišnje studije), studenti imaju predmete poput crtanja, fabričke analize, manufakture, studije trendove i još mnogo toga što je potrebno da bi se krearao komad odeće, a posle i kolekcija.

S obzirom da se Marangoni nalazi u gradovima mode, kao što su Milano, Pariz ili London, da li studenti imaju mogćnosti da učestvuju na događajima kao što je Fashion Week?

Prisustvo Marangonija u svetskim centrima mode je strateški. To je takođe način da studenti mogu direktno da učestvuju u događajima kao što je nedelja mode.  Na poslednjoj godini smera Fashion Design, organizujemo modne revije na fakultetu tokom nedelje mode, a na kojima studenti prikazuju svoje diplomske kolekcije.

Marangoni sarađuje sa brojnim modnim brendovima. Da li studenti imaju mogućnost saradnje sa vašim partnerima?

Institut Marangoni svojim studentima nudi razne mogućnosti saradnje sa najpoznatijim modnim brendovima, koji su naši partneri. Osim toga što su naši profesori i docenti ljudi koji dolaze iz modne industrije, Marangoni konstantno radi na promociji projekata koji su nastali u saradnji sa brendovima, kao što su – Rado, Ermano Scervino, Louis Vuitton, Puma, Stella McCartney, Damiani, Peclers Paris i mnogi drugi. Takođe, organizujemo i “Dane karijere”, na kojima studenti mogu da se susretnu sa predstavnicima firmi.

Posle diplome na Marangoniju, koje su mogućnosti zapošljavanja?

Procenat studenata koji posle Marangonija nađe posao je 80%. Mnogi naši studenti ostvare saradnje ili se zaposle u poznatim modnim kućama. Fakultet, takođe nudi studentima servis koji im pomaže da se profesionalno i poslovno orijentišu.

Na kraju studiranja, studenti imaju mogućnost da ostanu u kontaktu sa fakultetom, putem mreže I’M Alumni Community koja okuplja oko 40 000 profesionalaca koji dolaze iz modne i dizajn industrije.

Ako želite da prisustvujete prezentaciji u sredi 22. novrembra prijavite se sledeći ovaj link

 




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Seminar Instituta Marangoni na Serbia Fashion Week-u”


« Camila Cabello u novogodišnjoj kampanji za GUESS jeans

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook