Sa Dušanom Vulovićem o konferenciji Packtivity

dana Nov28 2012

Jednodnevna konferencija Packtivity2 održaće se 10. decembra u Hotelu Park u Beogradu i tom prilikom okupiti najbolje praktičare iz oblasti packaging dizajna. Biće predstavljena neka od najboljih idejnih rešenja na našem ali i inostranom tržištu, mada će fokus pre svega biti na pakovanjima domaćih proizvoda, njihovom identitetu, funkcionalnosti i estetici.

Uoči konferencije, direktor projekta, Dušan Vulović, dao nam je nešto više informacija o samom događaju, kao i o konkursu koji mu je prethodio.

Autor projekta, organizator i producent konferencije Packtivity je Udruženje “Srpska dizajn platforma” – Designed.rs. Čime se sve bavi ovo udruženje?
Udruženje Srpska dizajn platforma” je neprofitno udruženje koje za svoj osnovni cilj ima promociju dizajna kako bi se doprinelo boljem shvatanju vrednosti dizajna u savremenoj komunikaciji. Organizujemo rad veb portala Designed.rs koji je nakon tri godine postao referentna platforma za komunikaciju, izdajemo štampane publikacije, organizujemo izložbe grafičkog dizajna, a sve to u svrhu promocije srpske dizajn scene. Autori smo i producenti konferencije PACKTIVITY koja će ove godine doživeti svoje drugo izdanje.

Trudimo se da mladim autorima prisustvom na našoj veb platformi omogućimo da prikažu svoje radove, u mnoštvu kreativnih disciplina, počevši od grafičkog dizajna, vizuelne umetnosti, produkt i industrijskog dizajna, pa sve do tipografije. Ono na čemu takođe insistiramo je upoznavanje šire javnosti sa radom afirmisanih dizajnera i sa aktuelnim trendovima u savremenom dizajnu. S druge strane, radimo i na podsticanju profesionalne saradnje iz oblasti dizajna u čitavom regionu.

Radovi će biti podeljeni u nekoliko kategorija: hrana, piće, kozmetika i hemija, itd. Šta znači kategorija pod nazivom “dizajn pakovanja koji nije realizovan”?
To su svi oni radovi koji se iz mnoštva razloga nisu obistinili, bilo da su u pitanju studentski projekti rađeni u okviru fakulteta i škola, bilo da su u pitanju pakovanja koja u ovom trenutku nisu u funkciji kojoj su namenjena, bez obzira da li je klijent odobrio rešenje, a rešenje još uvek nije ušlo u proizvodnju. U kontekstu našeg Konkursa za najbolji dizajn pakovanja u Srbiji za 2011/2012 to su dakle sva ona rešenja koja nisu trenutno, zaključno sa 10. decembrom u proizvodnji i na policama.

Da li će idejna rešenja koja su realizovana biti u bilo kakvoj prednosti u odnosu na ona koja nisu realizovana?
Svaka kategorija – ukupno 6 kategorija (hrana, piće, hemija i kozmetika, luksuzna roba,  ostalo, nerealizovana pakovanja) biće ocenjivana posebno, samim tim i kategorija nerealizovanih pakovanja. Svakako ćemo izabrati pobednika i u ovoj kategoriji. Taj pobednik u konkurenciji sa pobednicima ostalih 5 kategorija, konkuriše i za overall nagradu, a to je Grand Prix za najbolji dizajn pakovanja. U tom smislu ravnopravni su igrači i realizovana i nerealizovana pakovanja.

Za koliko kategorija se učesnici mogu opredeliti? Koliko idejnih rešenja je moguće ponuditi za jednu kategoriju?
Učesnici mogu konkurisati u šest kategorija, koje su formirane tako da svakome ostavljaju prostora da svoj proizvod, odnosno svoj dizajn, predstavi na najbolji mogući način. Samim tim je i broj radova koje učesnik može poslati neograničen. Kao što smo već najavili, na Konkursu mogu učestvovati kompanije, agencije za dizajn, studenti i samostalni dizajneri i on je u tom smislu dostupan i otvoren svima, što pokazuje i ova posebna kategorija “dizajn pakovanja koji nije realizovan”.

Šta su nagrade?
Apsolutni pobednik na Konkursu dobija:

  • Pravo da GODINU dana koristi pečat “Best Pack 11/12“ na pakovanju proizvoda kao i na drugim komunikacijskim materijalima
  • “GRAND PRIX” Statuetu
  • Plaketu sa potpisima članova žirija
  • Medijsku promociju na Designed.rs i promociju kroz kanale portala Designed.

Pobednici na Konkursu u svim drugim kategorijama dobijaju:

  • Pobednik u svakoj kategoriji dobija “PACKTIVITY AWARD”Statuetu
  • Plaketu sa potpisima članova žirija
  • Medijsku promociju na Designed.rs i promociju kroz kanale portala Designed.

Nagrade će biti dodeljivane u okviru jednodnevne konferencije Packtivity. Šta će sve biti na programu konferencije?
Sadržaj konferencije je orijentisan na studije slučaja i najbolje primere iz prakse, s ciljem da pokušamo da odgovorimo na pitanje kako dizajn pakovanja utiče na plasman, prodaju i preferenciju korisnika. Pokriva poslovni, praktični, kreativni i psihološki aspekt u kreiranju pakovanja proizvoda. Konferencija je zamišljena kao niz predavanja renomiranih domaćih agencija, jedne regionalne i jedne svetske, na kojima će predavači predstaviti odabrana idejna rešenja i studije slučaja. S ponosom naglašavamo da smo uz podršku Ambasade Švedske u Beogradu, kao specijalnog gosta konferencije, uspeli da dovedemo Bjorna Kusofskog (Björn Kusoffsky) iz multidisciplinarne agencije za dizajn Stockholm Design Lab.

Nakon prezentacija, predviđen je okrugli sto sa učesnicima, otvorena diskusija i druženje. Ideja je da se na jednom mestu okupe vrhunski domaći i svetski dizajneri i predstavnici domaćih kompanija koje pretenduju vrhunskoj produkciji.

Broj mesta je ograničen na svega 150. Ko sve može da se prijavi za učešće u konferenciji?
Za učešće na konferenciji može se prijaviti svako, ali sam sadržaj i koncept konferencije je tako osmišljen da bi mogao biti zanimljiv ljudima kojima je packaging dizajn primarno zanimanje. Očekujemo predstavnike domaćih i multinacionalnih kompanija, predstavnike malih i srednjih preduzeća koji “pakuju” svoje proizvode, kreativce iz menadžment marketinških agencija, kreativne i art direktore agencija i dizajn studija, dizajnere – bilo da rade u okviru nekog sistema ili su freelance dizajneri. Takođe, akcenat nam je i na edukaciji a partner u projektu nam je Fakultet primenjenih umetnosti. Deset najboljih studenata FPU će dobiti gratis kotizacije za učešće na konferenciji.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Sa Dušanom Vulovićem o konferenciji Packtivity”


« Preporučujemo: izložbu fotografija 33 dana

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook