Predstavljamo Vam Fond Dom dizajna iz Beograda

dana Jun29 2011

Objedinjavanje dizajna mode i tekstila, arhitekture i starih zanata Srbije i regiona osnovni je cilj Fonda Dom dizajna iz Beograda koji je nedavno i zvanično registrovan. Više o aktivnostima i zadacima Fonda razgovaramo sa Stefanom Pavlović, projektnim menadžerom i koordinatorom tima  Fonda.

Kada je Fond Dom Dizajna počeo sa radom?
“Dom Dizajna” se zvanično registrovao pre dve godine, ali je potrebno bilo 4 godine mukotrpnog rada da bi se postigla sama registracija fonda. Registracija fonda je najavljena na Grčkom fashion week-u početkom 2009. godine. Jedini u regionu smo okupili najpoznatije dizajnere iz regiona zapadnog Balkana. Početak razvoja fonda “Dom Dizajna” je podržala nemačka organizacija GTZ. Naše udruženje je jedino udruženje koje ima otvorenu saradnju sa svim fashion week manifestacijama u regionu zapadnog Balkana.

Ko zapravo čini Fond?
Fond “Dom Dizajna” trenutno broji više od 150 članova sa kojim je najveće udruženje u regionu zapadnog Balkana, ako se izuzmu državna udruženja. Sem mladih dizajnera, u fondu se nalaze i afirmisani dizajneri. Pa tako u “Domu Dizajna” možete videti kreacije Zvonka Markovića, Bate Spasojevića, Evice Milovanov Penezić, Nataše Šarić, Zorice Šuice, Velibora Antonijevića, Suzane Perić ali i kreacije dizajnera iz regiona, Nikole Buleskog, Jovana Petrovskog, Ate Omembašić, Đurđice Vorkapić, i mnogih mnogih drugih. Sem dizajnera odeće, naši članovi su i poznate arhitekte i slikari, kao i fotografi grafički dizajneri, itd.

Vaš projektom Ključ u ruke Fond se osvrnuo pre svega na problem prostora za izlaganje umetničkih dela. Na koji način se obračunati sa problemom koji pre svega opeterećuje mlade još neafirmisane umetnike?
Na to pitanje je veoma teško odgovoriti, jer za taj problem su zaslužni svi. Ali to je veoma lako rešivo ako ne želimo uskoro da vidimo mlade umetnike, koji su do skoro bili na fakultetu, a sad odjednom prodaju na ulici, rade u kafićima, frizerskim salonima ili negde drugde. Potrebno ih je prvo edukovati kako da steknu profit, pa im onda ustupiti mesto u samom centru grada. Verujem da bi to uticalo i na turističku platformu a ne samo na kulturnu.

S obzirom na to da sarađujete sa mladim umetnicima i upućeni ste u sve informacije koje se tiču spornih faktora koji usporavaju realizaciju njihovih ideja, koji je sledeći korak nakon što se obezbedi prostor za predstavljanje novih imena?
Obezbeđivanje prostora je u biti poslednja teza koju bi umetnici trebali da imaju na umu. Prvenstveno moram da naglasim da je umetnost u Srbiji postala veoma, ali veoma skupa profesija. Uzeću ogranak dizajnera odeće kako bi vam najbolje to objasnio. Prva stavka dizajnera bi trebala da bude ispitivanje tržišta. Posle sledi usaglašavanje finansijske konstrukcije dizajnera sa budžetom potrebnim da izađe na tržište. Budžet zavisi od ciljne grupe kojoj dizajner želi da se predstavi i da ih pridobije.

Ako uzmemo u obzir da većina stanovništva u Srbiji čine stariji od 45 godina, mislim da se ciljna grupa za dizajnere koji nemaju sredstava za skupe materijale sama nameće. Naravno treba uzeti u obzir i kupovnu moć građana ili ciljne grupe. Posle toga bi sledila izrada, priprema marketinške kampanje, P.R. aktivnosti, izrada sajta, i još mnogo toga. Nakon ispunjenja ovih aktivnosti sledi prezentacija putem izložbe ili revije.

Za mnoge prethodne stavke fond “Dom Dizajna” priprema edukativne i konstruktivne radionice sa evropskim i svetskim stručnjacima, koji su, moram da napomenem, sa veoma poznatih univerziteta. Ali za sve to je potrebno pripremiti korisnike radionica i pokazati im da je potrebno poznavati još neke  stavke sem umetnosti da bi mogli da uberu plod svoga rada.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Predstavljamo Vam Fond Dom dizajna iz Beograda”


« Domus Akademija traži talente iz Evrope

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook