Počeo 15. Beogradski festival igre

dana Mar16 2018

15.Beogradski festival igre koji se ove godine odigrava pod sloganom “Prestonica” svečano je otvoren sinoć u Sava Centru, nastupom Dimitrisa Papajoanua, jednog od najtraženijih umetnika današnjice. Na ovogodišnjem Beogradskom festivalu igre predstaviće se ukupno 15.trupa iz 14.zemalja, i otkriti 24 nove koreografske postave.

17. marta u 20h u Sava centaru 15. BFI svečano će otvoriti kompanija Vertigo iz Izraela, koja prvi put dolazi u Srbiju. Koreografkinja Noa Verthajm, predstaviće se najnovijom postavkom “Jedan, Jedan i Jedan”. Delo istovremeno otkriva intimni i spoljni svet, gradeći metaforičnu vezu između dalekog i bliskog, odnosno sebe i drugog. Komad slavi energiju, i još jednom potvrđuje jedinstvenost izraelske savremene igre. Kritičari predstavu opisuju kao “putovanje za sva čula”.

18. i 19. marta u 20h u Pozorištu na Terazijama Kompanija Kristjana Ingimarsona iz Kopenhagena se vraća na Beogradski festival igre, sa novim komadom “Aerodrom”. Inspirisan prostorom velikih aerodroma, reditelj i koreograf Ingimarson se na zanimljiv način bavi svim radnjama koje prethode ulasku putnika u avion. Zgrada u kojoj se sudaraju snovi, šoping i pretresanje ljudi na traci, za njega postaje mesto nadrealnog ambijenta i mogućnost za duhovitu analizu poznatih situacija. Performans istražuje prirodu iluzija koje se razvijaju u strogo kontrolisanom objektu, uz prepoznatljiv rukopis inovativne fizičke komedije.

20. marta u 20h u Operi Madlenianum Poljski teatar igre iz Poznanja prvi put gostuje u Srbiji, sa delom norveškog koreografa Jua Stromgrena. Nagrađivan celovečernji komad “Četrdeset” kreiran je za 18 izuzetnih igrača, uz zanimljiv oslonac u dramskom tekstu i zapletu po kome je ovaj autor poznat.

Kako to izgleda kada jedan celovečernji solo zajedno kreiraju Akram Kan, Sidi Larbi Šerkauji i Rasel Malifant, prikazaće nam nova zvezda londonske i svetske scene, Akaš Odedra 22. marta u 20h u Beogradskom dramskom pozorištu. Ovaj mladi, nagrađivani umetnik, prisutan na svim važnim festivalima, majstor je kataka i harizmatični vladar pozornice. Pored radova koje kreira za sebe i svoju trupu, nedavno su njegove koreografije za operu Ravija Šankara u produkciji londonske Kraljevske Opere (2017) i komad “Pink sari revolucija” u produkciji Kurv teatra (2017), zavredele odlične kritike u britanskoj štampi.

Tri vrhunska koreografa, Fei Bo, Edvard Lijang i Jorma Elo, udružili su se da svojim originalnim postavkama kreiraju predstavu za pamćenje. U Novi Sad 21. marta u 20h (Srpsko narodno pozorište) i Beograd 23. marta u 20h (Sava centar) i uopšte ovaj deo Evrope po prvi put dolazi Balet Hongkonga. Od osnivanja 1979. godine, Balet Hongkonga je evoluirao u živu organizaciju scenskih umetnosti sa vrhunskim repertoarom koji se sastoji od niza umetničkih i tehnički izazovnih produkcija, predstavljajući svoje izuzetne umetnike. Sa ansamblom od 50 igrača iz Hongkonga, Kine, Evrope i SAD, kao i iz drugih delova Azije, kompanija poslednjih godina niže uspehe na najvećim svetskim pozornicama.

24. marta u 20h Mala scena Ateljea 212 ugostiće komad “R.OSA”, savršeno uklopljen u poetiku Silvije Gribaudi, jer je ona koreografkinja koja sa zapanjujućom ironijom stavlja u fokus telesnu izražajnost, žene i društvene uloge koje su im date, gradeći odnos sa publikom kroz neformalni jezik. Postavka je inspirisana Boterovim slikama, svetom 80-ih godina i Džejn Fondom, konceptom uspeha i performansa. Na ostrvu Svalbard, jedom od najmirnijih mesta na planeti, izgrađeno je veliko skladište 120 metara unutar planine. U sred večitog leda, duboko u delu tla koje se nikada ne topi, osnovano je Svetsko skladište semena. Oko 840.000 uzoraka semena deponovano je u tom trezoru. Seme je izvor života, a “skrovište sudnjeg dana” predstavlja potrebu da se ono zaštiti. “Zaleđene pesme” počivaju u dubini planine u blizini Severnog pola i mogle bi spasiti svet. Neobična tema, koja potvrđuje umetničku zrelost norveške koreografkinje Ine Kristel Johansen i snagu njenih igrača okupljenih oko trupe Zero Visibility, koja drugi put dolazi na Beogradski festival igre 25. marta u 20h u Sava centru.

Osnovan pre 40 godina u cilju predstavljanja tradicionalnog baleta kroz parodiju i zamenu uloga među polovima, Balet Trokadero od Monte Karla nekada je nastupao u kasnim terminima Of-Brodveja. Zahvaljujući dobrom poznavanju gvozdenog baletskog repertoara i komičnih situacija na sceni, kao i zapanjujućom tehnikom muškaraca na vrhovima prstiju, poneli su status pozorišnog fenomena. Komedija se postiže preuveličavanjem slabosti, scenskih nezgoda i bajkovite banalnosti ozbiljne igre. Činjenica da krupna tela delikatno balansiraju na prstima kao labudovi, vile i princeze – prikazuje fantastičan duh vrhunske igre, ne rugajući se, već oduševljavajući iskusnu i početničku publiku. Pre nekoliko godina, ova njujorška trupa je mesecima pre svog nastupa u Beogradu, rasprodala ulaznice. Zato dolaze ponovo, 26. i 27. marta u 20h u Pozorište na Terazijama.

28. marta u 20h nemački Dance On ansambl donosi u Beogradsko dramsko pozorište solo komad iz dva dela Legítimo/Rezo, koji su kreirali Hone San Martin i Vilijam Forsajt, kao razgovor kroz igru, koji opisuje jedinstveni način rada na koreografiji koji je Forsajt uspostavio sa svojim igračima.

Sa svojim velikim tematskim produkcijama uz živu muziku, holandski koreograf Ed Vub stvorio je jedinstveni žanr, mešavinu umetnosti i umetničke zabave sa ubedljivim pričama, kroz spoj igre i drugih disciplina kao što su cirkus i opera. Sa trupom Skapino balet iz Roterdama izveo je brojne fantastične komade, dok je za izvođenje celovečernjeg spektakla pod nazivom “Skala”, izabrao Jugoslovensko dramsko pozorište 29. marta u 21h. Inače, Skapino je najstarija kompanija savremene igre u Holandiji. Trupa je u vlasništvu Grada Roterdama, i uspešno traje na domaćoj i svetskoj sceni preko sedam decenija.

30 i 31. marta u 20h u Operi Madlenianum gostovaće koreografkinja Mari Šuinar je jedna od najintrigantnijih pojava u svetu savremene igre. Aktuelna direktorka Bijenala igre u Veneciji, izuzetna igračica i multimedijalna umetnica, ona uspešno i zapaženo predvodi svoju montrealsku kompaniju od 1990. godine. Svojim novim celovečernjim delom inspirisanim slikom “Vrt zemaljskih uživanja” Hijeronima Boša, ona ponovo osvaja svetske scene i festivale. Kritičari kažu da se radi o “fantastičnom, posve inteligentnom teatru igre”.
“Briselski Peeping Tom, i za jednu pozorišnu sezonu – to je sve što vam je potrebno!” Tako je gostovanje ove trupe u Parizu najavio “Mond”. Komad “Otac” Gabrijele Karizo i Franka Šartijea, koji će biti izvođen 1. i 2. aprila u 20h u Pozorištu na Terazijama, smešten je u prostoriju za posete u staračkom domu. Zidovi obojeni jalovom, administrativno tirkiznom bojom, poništavaju likove i naglašavaju činjenicu da se radnja odvija duboko ispod zemlje. U središtu prostora je figura oca koji se lagano udaljava iz društva. Bilo da skriva tajnu ili je jednostavno lud, ostali stanari i osoblje se brinu o njemu, posmatrajući ga sa podjednakom znatiželjom i mržnjom, naklonošću i ravnodušnošću.

Izraelska Kompanija Roja Asafa nastupa prvi put u Beogradu 3. aprila u 21h u Beogradskom dramskom pozorištu. Komad “Dečaci” istražuje obeležja muškosti. Pet igrača leprša nad okvirima širokog spektra situacija i slika koje demontiraju i strukturišu predstavu o sopstvenom identitetu. Silno i duhovito, otkriva se akcioni prostor muškog stereotipa, kao i mehanizmi koje on pokreće, moć koju otelotvoruje i nasilni potencijal koji poseduje.

Srpsko narodno pozorište 3. aprila u 20h i Sava centar 4. aprila u 20h ugostiće Sidnejsku kompaniju igre.
“Sidnejska kompanija igre je zapanjujuća. Svi igrači su u svom punom vrhuncu, telesno i emocionalno, potpuno posvećeni delima i osnaženi smelim i inovativnim koreografijama”, navodi kritičar “Njujork Tajmsa”. Po prvi put u naš region najpoznatiji australijski ansambl dolazi sa sjajnim triptihom koga čine dela Gabrijele Nenkajvel, Rafaela Bonačele i Čenga Cunga Lunga.

Na Beogradskom festivalu igre je od osnivanja predstavljeno preko 330 koreografskih ostvarenja, dok poslednje edicije prati oko 23.000 gledalaca i preko 120 akreditovanih novinara iz zemlje i inostranstva. Istovremeno, manifestacija pruža nemerljivu podršku svim zainteresovanim igračima, pedagozima, koreografima i predstavnicima svih umetničkih oblasti, kako u Srbiji, tako i u regionu. Dragocene informacije i kontakt sa inostranim trupama, otvorile su vidike, mogućnost stipendiranja i angažmana mladim igračima, dok su uspešne komade na domaćoj sceni ostvarili upravo inostrani koreografi koje je festival predstavio, poručuju organizatori.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Počeo 15. Beogradski festival igre”


« Karlo Kolombara kao Don Đovani na velikoj sceni Madlenianuma

RSS trendovi

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook