Počele pripreme za drugi Creative Forum Serbia

dana Jul10 2013

Srbija je konačno obezbedila mesto na kome posetioci mogu da dobiju bezbroj ideja za razvoj sopstvenog biznisa. Istovremeno stvoreno je jedinstveno mesto za umrežavanje, upoznavanje, razmenu ideja i razgovore o novim poslovnih poduhvatima.

Zahvaljujući Beogradskoj nedelji dizajna i kompaniji Samsung, prvi Creative Forum Serbia održan je 5. juna u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu. Događaj je okupio oko 2000 predstavnika srpske privredne zajednice, a već postoji veliko interesovanje za sledeće okupljanje koje je zakazano za jesen.

Premijerni Creative Forum Serbia je obeležio ekskluzivni program i prisustvo profesionalne publike koja se prvi put na ovakav način u Srbiji okupila na jednom mestu. Organizatori izabrali su publiku iz redova 5000 najboljih i najinovativnijih članova srpske kreativne i poslovne zajednice, kao i članova vodećih strukovnih udruženja iz oblasti biznisa, arhitekture, dizajna, advertajzinga, filma, mode… Posebnu draž događaju je dao prostor Muzeja savremene umetnosti na Ušću, koji ne radi već šest godina, ali je otvorio svoja vrata na pet dana tokom Beogradske nedelje dizajna. Nakon upoznavanja na koktelu dobrodošlice, posetioci su imali jedinstvenu priliku da saznaju kako razmišljaju svetski i domaći kreativni lideri. Naime, emitovan je najnoviji dokumentarni film snimljen u Srbiji na temu kreativnih industrija Miodraga Ilića pod nazivom “Sloboda na kvadrat” koji govori o procesu stvaranja najvećih kreativnih umova 21. veka, koji su bili gosti Beogradske nedelje dizajna prošle godine.

Organizatori festivala su imali težak zadatak da u jakoj konkurenciji izaberu trinaest najistaknutijih srpskih kreativaca koji su obeležili 2012. godinu, koji su dobili priliku da pred mnogobrojnom publikom svoj rad izraze kroz specifične prezenatcije pod nazivom PechaKucha Night. PKN je format pojedinačnih prezentacija u 20 slajdova od kojih svaki traje 20 sekundi. Održava se u 500 gradova širom sveta, a ovo je bio prvi koji je organizovala Beogradska nedelja dizajna. Svojih 6,6 minuta su dobili Vesna Pejović, osoba koja je prva dovela PechaKucha Night u Srbiju, inovativni projektant vertiklanih bašti Rade KosanovićUglješa Vrcelj iz studija “Superdot” sa jedinstvenim edukativnim kreativnim projektom Mooshema, prošlogodišnji predstavnici Srbije na Venecijanskom bijenalu – mladi arhitektonski studio “Mada”, Kosta Mijić iz studija “Superprostor”, jedan od pobednika prošlogodišnjeg konkursa 100% Future Serbia Marko Runjić iz arhitektonskog studija “Rudesign”, naša najbolja modna dizajnerka Dragana Ognjenović, najvažniji srpski festival novih medija “Resonate” – Galeb Nikačević, senzacionalni grafički dizajner Filip Bojović iz studija “A3 format”, najbolji novi srpski sladoled start up “Moritz Eis”, kompanija Strawberry energy koja je kreirala solarni punjač za mobilne uređeje, avangardni dizajn studio “Modemekanik”, i na kraju jedan od pobednika prošlogodišnjeg konkursa 100% Future Serbia Igor Stupar.

Oduševljena publika, među kojom je bilo mnoštvo domaćih i stranih novinara, pomno je pratila na koji način i zbog kojih projekata su izabrani domaći kreativci došli do statusa najuspešnijih u Srbiji u dve sesije od po 45 minuta. Iako je za neke učesnike izlazak na scenu muzeja bio prvi javni nastup, njihovo predstavljanje je bilo toliko uspešno da su organizatori ostali zatrpani pozivima predstavnika srpske kreativne elite za učešće na sledećem događaju, dok je publika nagrađena jedinstvenim idejama koje će nekima sigurno poslužiti kao vodilje za osmišljavanje sopstvenog biznisa.

Pred kraj večeri je nastupio legendarni beogradski pionir elektro zvuka osamdesetih godina, Dr. Spira, koji je sa novim materijalom stigao pred svoje verne obožavaoce iz Londona posle duže pauze. Vrhunac prvog Creative Foruma predstavljalo je 3D mapiranje spoljašnjosti zgrade muzeja proslavljenog srpskog autora Gorana Balabana. Uz zvuke klasične muzike, na belom mermeru fasade zdanja MSUB lagano su se smenjivale slike monstruma iz grčke mitologije, digitalnih prikaza studija KramWeisshaar i ostalih grafičkih elemenata sadržaja izložbi unutar muzeja. Kako bi publika okupljena u mraku u parku ispred muzeja doživela Balabanove laserske kreacije na pravi način, Samsung je obezbedio projektor od čak 20.000 ansi lumena, što je doprinelo da se mapiranje ureže u sećanje gledalaca kao neponovljiv izraz domaće kreativnosti.

Publika se razišla kasno posle ponoći. Utisci šestočasovnog druženja su se polako slegli, a dobijene ideje već dobile novi pojavni oblik. Dobar glas se daleko čuje, a ako je suditi po reakcijama posetilaca prvog Creative Foruma čeka nas još mnogo susreta nekoliko puta godišnje na jedinstvenim lokacijama u gradu koje mogu da se uporede sa Muzejom savremene umetnosti. Prisustvo sledećem CFS polako postaje obavezno za svakog poslovnog, kulturnog i kreativnog čoveka u Srbiji, a sve kompanije i članovi kreativne zajednice koji su propustili prošli događaj imaće priliku da pokažu ono što ih izdvaja od drugih na sledećem.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Počele pripreme za drugi Creative Forum Serbia”


« Adnan Hajrulahović HAAD

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook