Ona i Vespa, ljubav na prvi pogled!

dana Mar10 2017

Italijanke su poznate po svom neprekosnovenom stilu i doteranosti u svakoj prilici. Na ulici, u restoranu, supermarketu ili javnom prevozu rado ćete sresti u mnogo većem procentu doterane žene, nego one koje to nisu. Bilo da je u pitanju poslovna, svečana ili opuštena odevna kombinacija, outfit prosečne Italijanke srednjih godina je uvek na svom mestu, bez preterivanja.

Kada je reč o obući, a posebno o cipelama na štiklu, žene u Italiji ih rado nose, ali nećete ih često videti kako u njima hodaju žureći na posao ili u trci za autobusom. Nasuprot, doterana ili casual varijanta u kombinaciji sa štiklom vrlo je česta pojava, ali trik je u tome, što ova po definiciji nestabilna i neudobna dama za svoj izlazak ima i svog saveznika. Posebno omiljeni za kraće destinacije, tj. one po gradu jeste bicikl, po mogućstvu neki od vintage modela ili posebno ženskoj populaciji draga Vespa.

Ono što se prvo primeti kod žene na biciklu ili motoru, pored stila ili brzine vožnje koja je na vrlo zavidnom nivou, jeste svakako njena obuća. Kada je u pitanju visoka  štikla, ona uglavnom ima prednost na svakoj raskrsnici, uz pardon muškoj populaciji.  Svakako ovde ne govorimo o previsokoj štikli Christiana Loubutina ili Jimmy Chooa, iako ni one nisu izuzete.

Kombinovana uz kratku ili čak dugu suknju, u kojoj je nekada bilo nemoguće voziti, cipela na štiklu našla je svoje izuzetno mesto u gradskom saobraćaju. U njima žene vozči pedalaju ili održavaju svoj motor u ravnoteži čekajući na nekom od semofora dok se ne upali zeleno svetlo.

Kada je reč o vintage biciklu, uz njega najbolje pristaje duža lepršava suknja iako u njoj nije svejedno okretati pedale. Dok, s druge strane dame na motoru rado biraju malo agresivniji look.

Kodeks oblačenja ženske populacije na motoru postoji, ali od pravila kao što je nepreporuka nošenja visokih štikli se itekako odstupa. No, jedno je sasvim sigurno, outfit za motor nikada ne prevazilazi granice dobrog ukusa. Pravilo je da Italijanke imaju ukusa, možda čak i previše, tako da je svaki detalj bitan, od odevne kombinacije, boje i modela motora do odabira dezena na kacigi. Mnogi poznati dizajneri poslednjih godina sve više sarađuju sa brendovima koji proizvode moto aksesore. Pa tako jedna od najpopularnijih kaciga jeste upravo Karl Lagerfeldova, nastala u saradnji sa francuskim proizvođačem kaciga Ateliers Ruby, a koja je inspirisana modelom kacige poznatog glumca ‘60ih godina Steve McQueena.

Kada je u pitanju Vespa, za razliku od drugih motora čiji su vozači žene, za nju se radije bira neka opušteno elegantna ili vintage odevna kombinacija, dok dečački ili sportski stil više leži ostalim scotter motorima. S druge strane, ako bi se vratili u ne tako daleku prošlost, poznati je da su testimonijali ove lepotice od kada je izbačena u proizvodnju do danas, oduvek bile žene. Prva među njima jeste poznata glumica  Audrey Hepburn koja je ulogom u flimu Roman Holiday podstakla  mnoge dame toga vremena da i one mogu samostalno voziti umesto bicikla, motor kao što je Vespa. Reklamna kampanja “Vespa i žene” ‘50ih  godina koja je uzela maha uzdrmala je itekako javnost i napravila korak napred kada je u pitanju lepši pol i gradska vožnja. Iako je prvobitni cilj te kampanje bio da ženska figura privuče pažnju njenih budućih vlasnika, podrazumevajući da su oni uglavnom muškarci. Na početku su to bili crteži u kojima se pridavala važnost svakom detalju, a posebno outfitu koji je strogo morao da se slaže sa bojom i modelom motora. Šezedsete su obeležile prave fotografije u reklamnim kampanjama, a najveću popularnost je Vespa doživela kada su se pojavile testimonijali u bikiniju.

Od tada, ona je doživela svetski uspeh i postala omiljeno gradsko prevozno sredstvo širom sveta. Njena popularnost i danas je sasvim očigledna, a prema statistikama Istraživačkog centra za osiguranja Direct Line čak 39% Italijana misli da su žene bolji vozači od mučkaraca, dok 14% ispitanika misli da su one takođe hrabrije u saobraćaju.  Ovo istraživanje obavljeno je u različitim italijanskim gradovima, a Milano važi za jedan od gradova u kojem žena na motoru osvaja muška srca, dok 23% ispitanih građana je vidi kao apsolutni sex symbol.

U svakom slučaju, veza između lepšeg pola i ovog malog dvotočkaša nešto je što traje već više od pola veka, a njihova ljubav jeste upravo ona, na prvi pogled!




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Ona i Vespa, ljubav na prvi pogled!”


« Romantično proleće Cheek by Lisca!

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook