Muji – no brand

dana Feb17 2013

Bez vidljive etikete, jasno definisani dizajn svakog proizvoda, kao i njegova korisnost  koja se prirodno integriše u životni stil današnjice, filozofija je i princip postojanja i uspešnosti  poznate  japanske marke MUJI.

Prepoznatljivost, kao i uspeh na svetskom tržištu  ove japanske marke ogleda se u njenom odlučnom distanciranju od filozofije brenda po svaku cenu. U tom smislu  startegija MUJI “ no brend” podrazumeva malo investiranje u reklamu, dok je uspeh postignut  klasičnim shooping iskustvom  i  reklamom “ od usta do usta”.

Svoju karijeru počinje  osamdesetih godina kao proizvodni brend lanaca japanskih supermarketa “The Seiyu“. Međutim ubrzo se osamostaljuje, i od svog početka kao i danas  kompanija  Mujirushi Ryohin – MUJI (u doslovnom prevodu ”No Brand Quality Goods“)  funkcioniše na svom osnovnom principu  “Uz dobar kvalitet, prefinjen dizajn i svrsihodnost proizvoda  ide i prihvatljiva cena.” Zapravo ideja  i celokupna filozofija ovog brenda nastaje u periodu velike energetske krize, koja je dovela i do preteranog konzumizma, kao i do zanemarivanja ekološke svesti.

Lansiranjem prvih  originalnih 40 proizvoda  pod sloganom “Snižene cene sa razlogom”, Muji je krenuo u  osvajanje svetskog tržišta. Naravno  zahvaljujući i svojim prodajnim centrima, više od 300 njih samo u Japanu i oko stotinu koncept radnji strateški raspoređenih u metropolama USA-a i Zapadne Evrope, ova japanska marka danas raspolaže širokim asortimanom, od preko 7000 unikatnih proizvoda, od predmeta za domaćinstvo, tehnike, nameštaja, muške i ženske garderobe, predmeta za putovanja, igračaka. Takođe poslednjih godina “Muji Meal” nudi zanimljiv jelovnik svojoj klijanteli, koji fukncioniše kao restoran-bar u sklopu svojih prodajnih centara.

Kada govorimo o kvalitetu njihovih proizvoda, posebna pažnja se daje izboru  i obradi materijala za proizvodnju, što podrazumeva i korišćenje prirodnih materijala bez izbeljivanja i bojenja, kao i korišćenje recikliranog materijala.

S druge strane, pakovanje samog proizvoda kao finalni deo strogo  podrazumeva jednostavnost, isključujući bilo kakvu dekoraciju.

Ponuda proizvoda ovog japanskog brenda “bez brenda” je pre svega usmerena na kupce kojima je dosadilo da budu meta klasičnih marketing strategija, a atraktivnost njihovih proizvoda omiljena je pre svega kod klijantele čistog i  istančanog ukusa.

Fanovi njihovih proizvoda, posebno u Japanu su već poznati kao  “Mujirers”, dok poznati svetski časopisi pišu o načinu i stlu života,  filozofiji – Muji.





Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Muji – no brand”


« Elie Saab houte couture fall winter 2012/2013

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook