Modni blogeri i demokratizacija mode

dana Jan21 2011

Karl Lagerfeld, Anna Vintour i ostale “velike face“ mode nam već godinama diktiraju što trebamo nositi kako bi bili in. Ali njihovom vremenu kao da se bliži  kraj. Sve više je novih korisnika interneta koji putem istog šire svoj ukus i stil.

Osim, takozvanih modnih blogera koji postaju sve više i pravi kritičari mode, još jedan novi termin ušao je u modni rečnik, takozvana “modna demokratija”. Svedoci smo sve veće difuzije sajtova za on-line shooping. a kada je u pitanju modna industrija, lokalno je već odavno globalno. Isto tako,  dok još uvek “made in italy” nosi svoju težinu, mnogi dizajneri se ipak odlučuju za proizvodnju u zemljama koje se više isplate.

S druge strane, brendovi poput Zare, Oviesse, H&M i sličnih pokrenuli su nov način poslovanja, koji se zasniva na spuštanju cena do krajnje prodaje proizvoda. A kada je u pitanju reklama, promocija istih se više zasniva na buzz marketingu.

Takođe, angažovanje modnih blogera, osim njihove slobodne volje je u poslednje vreme podstaknuto i od strane modnih marki. Poslednjih godina, na modnim revijama u velikim centrima mode sve je veće prisustvo fashion blogerka. Konferencije za novinare, se polako pretvaraju i u konferencije za blogere, a u Milanu postoji i posebne lokacije tokom fashion week-a, opremljene najsavremenijom tehnikom u kojima blogeri mogu direktno da ažuriraju svoje web sajtove.

Osim toga, mnogi od njih su već odavno poznati i proslavljeni, pa tako da mišljenja istih važe gotovo jednako kao i mišljenje glavne urednice Vogue-a.

Jedan od najpoznatijih blogera je Scott Schuman, koji je pre 5 godina na svom blogu počeo objavljivati slike lepo obučenih njujorčana. Od tada je njegov blog “Sartorialist” kult i uzor mnogim novim licima na blogerskoj sceni.

Osim ovog bloga, većina blogova pokazuje uličnu modu mladih. Jedan od najpoznatijih takvih blogova u Nemačkoj je “Les Mads“, kojeg su 2007. osnovale Jessica Weiss i Julia Knolle. 2008. godine je izdavačka kuća “Hubert Burda” kupila Les Mads i zaposlila devojke kao urednice.

Prošle godine u Milanu otvoren je prvi fashion kamp namenjen blogerima, a plod celog događaja jeste osnivanje online fashion magazina  fashionblabla, čiju redakciju čine isključivo fashion blogerke.

U svakom slučaju, demokratija u modi možda nije najbolji termin, ali jedno je sigurno da kritika u modi i sloboda izražavanja  nikada nije bila jača kao poslednjih godina, kada internet postaje osnovno sredstvo za komunikaciju.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Modni blogeri i demokratizacija mode”


« daria werbowy ekskluzivno za vogue

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook