Milano, cool grad čizme

dana Oct12 2012

Tradicija ali i pare nalagale su godinama da nam prioritet po pitanju putovanja, budu more i eventualno neko majsko vikend putovanje do omiljene evropske destinacije, Rima, Praga, Beča ili Budimpešte kuda srpski turisti najviše vole da otputuju.

Ukoliko planirate (jer za prvi put, uvek postoji vreme) da rušite ovu tradiciju ove godine ili neke buduće, a ne biste daleko, s tim da su i vremenske prilike jedna od bitnih stavki na vašoj listi, naš predlog ide u korist Milana, najstajliš italijanskog grada.

Na stranu da o ukusima ne treba diskutovati ali doživljaj jednog grada ili zemlje je stvarno, krajnje individualan. Možete da budete u najlepšem gradu na svetu a opet da tu “lepotu”  ne vidite.

Opet, iako je definicija lepog kod svakog čoveka drugačija, još nismo upoznali čoveka koji je imao neku zamerku ili dislike for Italy. Putovati je uvek lepo, po nama najlepši poklon koji sebi možete da poklonite, ali kada se putuje u Italiju, to je nekako extra addition, zar ne?

Milano je posve drugačiji od ostalih delova Italije i iako nema taj specifičan šmek, kao kontrast tipičnom je egzotika svemu očekivanom i svemu uobičajnom i već viđenom u Italiji.

Široki bulevari, znatan broj kulturnih spomenika, dovoljan da im se posvetite natenane, modno ludilo koje zahteva bensedine, lepa arhitektura pa i neka čudna mirnoća i opuštenost grada s obzirom da je Milano ipak najposlovniji italijanski grad, stvaraju dojam kosmopolitskog grada, savršenog  za život da nije skupoće po kojoj nijedan drugi italijanski grad ne može da mu parira.

Glavni grad pokrajine Lombardija, nekadašnje carstvo Sforca familije je pre svega vrlo uređen grad, na ravnom, ulice nisu minijaturne što je uobičajno za italijanske gradove, snalaženje je isto lako, sve što hoćete i treba da vidite vam je na jednom mestu, u samom centru, levo, desno i pravo od četvrte po veličini katedrale u svetu, Duomo.

Ako je meriti po Beogradu, ceo grad  ili taj uži centar je kao beskonačni niz Krunske ulice a ako je suditi po drugim gradovima, ima nešto na Rio, Minhen, pogotovo taj stambeni deo blizu centra oko Duoma.

Gledano iz ugla drugih italijanskih gradova Milano nije tipičan italijanski grad, ne može da se uporedi ni sa jednim (liči mu, kažu jedino Torino), nekako je kosmo naspram ostale, vizualno vrlo slične, ali ipak tradicionalne Italije.

Mali Venice deja vu, doživećete šetajući se gradom i otkrivši kanal Navaglio koji vam se možda na blic neće svideti, jer iako ga zovu grande, nekako je ipak bliži malo većem potoku. Kasnije uočite kako unatoč veličini, kanal je savršeno poslužio kao scenografija šetalištu gde dominiraju zanimljivi butici i kafići, dajući celoj atmosferi neki boemski look.

Brief INFO:

Kod Italijana možda sve može da se okrene na šalu, ali im zato transport bilo kog vida funkcioniše kao švajcarski sat.

Pošto dođete na aerodrom u Milanu, najlakša veza do grada je voz, malpensa express (11eura) ako ste došli na terminal 1 ili bus (oko 6 eura) ako ste sleteli na terminal 2.
U bilo kom slučaju putovaćete oko 40 minuta s tim što je autobus iako jeftinija varijanta uslovljen gužvom u saobraćaju, odlaskom na milano centrale (železnička stanica) a i nema fiksno vreme polaska, već čeka da se napuni pa da krene.
Vozovi idu na svakih 30 minuta, i poslednja stanica vam je Cadorna Stazione koja se nalazi u samom centru tek nekoliko minuta od Duomo.

Što se tiče gradskog prevoza, opcije su vam metro, trole, tramvaji ili u njih najmanje a u nas najviše korišćeno GSP sredstvo, autobus. Najbrži vid prevoza je svakako metro. U Milanu funkcionišu tri podzemna čvora, crveni, zeleni i žuti. Glavna metro linija je Crvena dok Žuta, cunja najsiromašnijim i najudaljenijim delovima grada.

Tramvaj i trole mogu da vas podsete na Beograd s obzirom na činjenicu da su starije proizvodnje i gle čuda orange boje. Primetno je ipak da se baš kao i kod nas, vrši postepena zamena starih tramvaja za novije, space forme, uglavnom zelene boje, slične našim, najnovijim, španske proizvodnje koje retko ko u Milanu voli.Vrlo često u tramvajima možete naići na izložbu koja predstavlja pravi mali istorijat tramvaja koji su prolazili ulicama Milana od 1920 pa do danas.

Stari tramvaji koji su se ovde konstantno menjali ali oduvek bili upečatljiv dodatak gradu čine posebnu gradsku atrakciju i kada su neki praznici ili godišnjice. Tada se na gradskim ulicama nađu tramvaji iz neke od najstarijih serija proizvodnje, ofarbani ili ukrašeni u boje italijanske zastave kako je bilo baš prošle godine kada se 17. marta, navršilo 150 godina od formiranja ujedinjene i sada nam znane države, Italije!

Kada su u pitanju karte, Milano nudi jednu standardnu kartu od 1 euro za vožnju do 75 minuta. Isto tako je moguće kupiti kartu za 10 vožnji (9,50euro) ili 24h (3,30e) ili za 48h (5,50e).

Karte se kupuju ili na trafikama ili pri automatima a poništavaju se pre ulaženja (metro opcija) ili nakon ulaženja (trole, tramvaji i autobusi). Kontrolora skoro da i nema pa kruži priča da se većina Italijana švercuje (opet nešto srodno nama).

Kada dođete iz sumornog BG-a u opušteni, casual Milano, koji ima dosta dobru klimu tokom proleća, primavera vam je suđena.

Grad je budan od ranog jutra. Skoro sve radi već od 9h, zatvara se za small lunch break oko 13h pa nastavlja work oko 14 ili 15h duboko do pola osam uveče.

Kolika god bila temperatura, prvo što vidite je da apsolutno svako, ali baš svako od 7 pa do 77 kupuje sladoled i slasno ga jede vama pred očima.

Mart nije jedan od aktuelnih meseci po pitanju opsade turista što je plus ali zato je pun svojih, mladih i starih koji šetaju familijarno i svako svojim putem bez dovikivanja, nepriličnog buljenja i osmatranja ljudi.

Relax, take it easy, ovde je na snazi.

Milano je najlepše upoznati on foot, i bez žurbe se sa mapom izgubiti u uličicama.

Locirajte znamenitosti koje želite da posetite, napravite rutu pa polako skliznite sa nje i pustite da vas grad iznenadi i da vam se otkrije.

Nemojte preskočiti da posetite muzej velikog Leonarda ili privatni muzej Poldi Pezzolli kao i Parco Sempione, Giardini Pubblici i zamak Sforca kao i prelepu crkvu Santa Maria delle Grazie gde se nalazi Leonardova čuvena “Tajna večera“.

Isto tako odvojite 5 eura za pentranje do vrha Duoma. Nakon nekih četrdesetak stepenika uslediće fantastičan prizor gotičke lepote i savršen vidik na panoramu Milana.
Iako je udaljena poprilično od centra, vredna posete je i glavna železnička stanica Centrale koja ostavlja jednako upečatljiv dojam kao i Duomo svojom grandioznošću iako je po lepoti daleko iza prelepe katedrale ili galerije Vittorio Emanuele II, koja spada u najlepše tržne centre u svetu.

Šta je in u Milanu?

U modi su bicikli, porodična šetnja, šetnja kućnog ljubimca obučenog u poslednji trend detalj, minići, u modi svakako nije ciao bella, to ćete čuti jedino od radnika sa juga ili imigranata kada obučete suknjicu. I naravno u modi je moda.

Ako ste došli sa namerom da uštedite pare za more i da pokupujete samo sestri nešto i vama neku sitnicu, Milano non è città per voi. Gde god zašli, gde god se okrenuli naletećete na prodavnice.

Milano je skup grad. Čak i prodavnice onih brendova koje gos’n Miško uvozi imaju cene tek nešto jeftinije od naših, čak i H&M drži neku cenu koja ne postoji ni u Barseloni ni u Budimpešti.

Ne kaže se beyveye da je Milano, ultimate šoping centar. Čak i ta prelepa Duomo katedrala nekako čudno se nalazi u sred šoping ludila, okružena sve samim buticima poznatih, skupih i manje skupih marki kao mala kapela da se pomolite pre i pošto potrošite sve pare koje ste poneli.

U čuvenu via Spiga i Montenapoleone prošetajte ako vas zanima window design i street style ali za kupovinu vam je mnogo bolja Via Torino gde pazare uglavnom Italijani a u kojoj se nalaze brendovi poput Zare, Pomodi, Pull and Bear, Pimkie i slični.

Sto se tiče stila, milanessi imaju stila, oh da…

Ono što upada u oči je da nema preslikanog stila kao u Bg, ovde se svi oblače ležerno, casual a opet drugačije dok o usklađenom stilu najviše vode računa porodice, pogotovo mladi parovi sa decom.

Devojke su obučene casual, obično dok najviše sređenih vidite after 30.

In je svakako da nemate šminku ni nakit, da nosite ležeran blejzer, torbu preko ramena, obavezno ešarpu i natural look i naravno mini suknja i baletankee i tako od jutra do večeri.

Muškarci su drugačiji, čini se da više vode računa o odeći, opušten je stil ali nekako odaje utisak smišljene uređenosti. Mirišu zanosno a najaktuelniji komad odeće su im plitke pantalone i sako, oh la,laaa!

Pošto se nagledate prelepo sređenih ljudi i potrošite sve pare, posetivši i Palazzo Reale,vreme je da malo odete fuori della città via COMO.

Iz Milana i to baš sa Cadorna Stazione ide na svakih pola sata treno do Como grada. Karta u jednom pravcu je 4 eura, sitnica a vozite se kratkih, sat vremena.Como je daleko najčuvenije jezero u Italiji i šteta ga je ne posetiti.

Savet. Kada dođete u glavni grad a to je Como, ostanite tu. Opcija vam jeste da malim vodenim brodom se provozate po jezeru do čuvenog Bellagio grada i vidite Como by aqua ali to će vas koštati 24 eura a kako nije sezona biće vam uskraćena šetnja po nekim od najlepših vrtova vila otvorenih za turiste jer njihova sezona počinje tek u aprilu.
Como grad je prelep. Okružuje jezero i najveći je grad na jezeru sa pregršt zanimljivosti, spomenika, butika, vila i divnog šetalista uz jezero. Ostanite i uživajte.

Svakako, savršeni način da zaokružite svoje Milano putovanje!


Ana Dodig
je veliki hedonista.Zaljubljenik u film,muziku i ples. Voli proleće,jutarnju kafu a najviše od svega, more! Koliko god se trudila da racionalno ide kroz život, kreativna crta je stalno vuče ka snovima i u visine. Uverena je da uspeh leži u svima nama, samo ako verujemo u sebe! Zato,keep ur head up and heart strong! kafenisanje i ostalo | na twitter-u | facebook-u | tema: backpacking with style | tagovi: ,



Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Milano, cool grad čizme”


« Čizme koje ćemo voleti ove jeseni

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook