Mikser festival 2011.

dana Jun4 2011

Festival kojim se danas bavimo nastao je iz jednog mini-pokreta indikativnog naziva: Ghost Project, čiji je zadatak bio da na svetlost dana izvede nevidljivu scenu dizajna u Srbiji, kako bi ona postala dostupna medijima, sajmovima i, pre svega, industriji. Nakon četiri godine, taj projekat je prerastao u veliki Mikser festival. Tako smo povodom ovogodišnjeg Miksera, koji se održao od 25-29. maja u Beogradu, razgovarali sa PR menadžerom festivala, Tamarom Marković.

Mikser festival je i ove godine ponudio bogat i raznovrstan program. Tu su bile Expo zona, Visual Art zona, Green zona, Dis-patch zona itd. Koje su bile glavne ideje i sadržaj zona?
Koncept ovogodišnjeg Miksera iskoristio je jubilej – 20 godina od raspada SFRJ, kao inspiraciju za mogućnost paralelnog  čitanja istorije i uspostavljanje novih odnosa u regionu, ovde prevashodno mislim na Visual Art zonu, gde su kustosi za polazišnu tačku uzeli 25. maj, koji se nekada praznovao kao Dan mladosti i njegovu centralnu manifestaciju – Slet, suočavajući umetnike najmlađe generacije i njihovo poimanje nekadašnje zemlje sa već etabliranim umetničkim imenima, poput Marine Abramović, Mrđana Bajića i Vladimira Perića.

Muzički program Miksera obeležen je još jednim značajnim datumom, a to je 30 godina od Novog talasa. Svaki od sedam izabranih bendova je izvodio u prvom delu koncerta jedan od njima najdražih albuma iz 80-ih, dok je drugi deo koncerta bio namenjen njihovim autorskim pesmama. Nastupili su Neočekivana Sila, Jarboli, Veliki Prezir, Zemlja gruva, Svi na pod, Vrooom i Petrol koji su izvodili albume Dina Dvornika, Boye!, Lakih Pingvina, Supernauta, Šarla Akrobate, Beograda i La Strade. Interesantno je istaći da je poslednje večeri nastupio Darkwood Dub, koji je nakon 15 godina pauze odsvirao svoj prvi kasetni album „Paramparčad“, koji je mlađa publika imala prilike da čuje prvi put uživo.

Ključne reči za Mikser 2011 bile su: radionice, nove tehnologije, eksperiment. Kakve vrste radionica?
U Zoni edukacije, Mikser je okupio blizu 30 škola i fakulteta, koji su na licu mesta organizovali niz radionica iz različitih oblasti, a akcenat je bio na interaktivnosti sa posetiocima. Sa druge strane, Mikser je u saradnji sa partnerima poput Karea, Coriana, Tigra, i drugih, a neki od njih su i dalje aktuelni i svi zainteresovani se mogu prijaviti putem našeg sajta.

MIKSER je nedavno objavio imena pobednika drugog kruga internacionalnog takmičenja Ghost Project pod sloganom Nova jednostvavnost. Pobednici su dizajneri koji dolaze iz gotovo svih delova sveta, poput SAD, Filipina, Indije, Izraela i Hong Konga, kao i iz država Evrope i balkanskog regiona.
Ghost project je počeo kao lokalni projekat pre nekoliko godina, međutim ove godine po prvi put konkurs je podignut na međunarodni nivo. Radovi izabrani na ovom konkursu, bili su izloženi su u Talent zoni, zajedno sa pobedničkim radovima Young Balkan Designers, a ideja je da ovi protptipi budu vidljivi kako posetiocima, tako i predstavnicima privrede, jer težnja Miksera je oduvek bila upravo u uspostavljanju veza između mladih talenata i proizvodnje, gde bi oni mogli na pravi način da realizuju svoje ideje.

Šta očekuje mlade dizajnere koji su pobedili na takmičenju?
Verujemo da je veoma značajno uspostaviti taj inicijalni korak i učiniti njihove ideje vidljivim, sa velikom nadom u to da će ih neko od proizvođača zapaziti i angažovati. Takođe, svake godine organizujemo dodelu nagrada za sve učesnike Talent zone i to u 4 kategorije. Ove godine pobednici su: za najbolju ideju Kostantia Manthou (Grčka) – The Un Tidy, za najinovaciju Jelena Dasukidis (Srbija) – Cube on i Géza Csire (Mađarska) – Rolly, armchair-bed, za održivost Vladimir Stajić (Srbija) – M.I.J – Made In Japan, dok je najbolji rad u kategoriji Tehnologija prototip autora Geoff Christou i Nick Savage (Kanada) – WrenHouse.

Jedna od bitnih odlika Mikser festivala je međunarodna saradnja, te ostvarivanje dijaloga između lokalne dizajnerske i kreativne scene sa savremenim globalnim dešavanjima. Projekat Mladi balkanski dizajneri skrojen je upravo po tom obrascu. Možete li reći nešto više o samom projektu?
U pitanju je projekat koji je takođe počeo kao lokalna smotra, ali je ove godine proširen i na region, i ta ideja se pokazala kao veoma uspešna, odziv je bio veliki, a prototipe pobednika takmičenja Young Balkan Designers, predstavlili smo na milanskom sajmu dizajna, najprestižnijoj manifestaciji iz oblasti indistrijskog dizajna u Evropi. U godini koja je izuzetno teška govoreći o finasijskom aspektu, mogu da kažem da je organizacija Mikser, ovaj nama izuzetno drag i značajan projekat, „izgurala“ na „o-ruk“, zahvaljujući samo sopstvenim kapacitetima i velikom entuzijazmu.

Interesantno je pomenuti, da se ovi mladi, talentovani dizajneri nisu poznavali pre konkursa, i da se zahvaljujući YBD-u između njih stvorio neki zaista poseban odnos, iz koga će, uverena sam, da se iznedre neki novi, interesantni projekti. Sama činjenica da su gotovo svi došli na ovogodišnji Mikser festival govori mnogo o tome u kojoj meri su se oni međusobno povezali, ali i koliko sam Mikser širi krug prijatelja, jer smo mi sa njima gotovo u svakodnevnom kontaktu i nastavićemo da im i dalje pružamo podršku.

Posebnu pažnju privlači to da se može prijaviti i učestvovati u programu. Ko se sve može prijaviti i kako u okviru recimo Zone obrazovanja i Zone talenata?
Obrazovne institucije – učesnice na festivalu, organizovale su radionice na koje su posetioci mogli da se prijave. Sa druge strane, inovativne kompanije koje su nastupile u Expo zoni, organizovale niz konkursa koji predstavljaju šansu za domaće dizajnere, a neki od njih su, kao što sam već pomenula još uvek otvoreni za prijavljivanje, o čemu se svi zainteresovani mogu informisati na www.mikser.rs.

Vaš festival izuzetno je dragocen u smislu otvaranja domaćih umetnika prema svetu i stvaranja realne konkurencije u najširem kontekstu. Na festivalu će nastupiti i Marina Abramović, osoba koja je u prošlogodišnjoj anketi Tajmsa stavljena na listu 100 najznačajnijih svetskih umetnika. Da li se ova saradnja prirodno nametnula(s obzirom na poreklo umetnice) ili su za to zaslužni neki drugi faktori?
Koncept ovogodišne Visual Art zone je nametnuo saradnju između Mikserovog kustoskog tima i Marine Abramović kao logičan poredak stvari, jer je video rad „The Hero“, sa kojim je umetnica učestvovala na Mikseru, posvećen sećanju na njenog oca, partizana i narodnog heroja. Marini se naročito dopala specifična lokacija na kojoj se festival odvija, a pretpostavljam da su u tom pogledu fotografije impoznatnih silosa bile presudne.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Mikser festival 2011.”


« Ljubičasta

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook