Mi smo ono što jedemo

dana Jan27 2014

Sigurno su vam se mnogi žalili kako su previše jeli u proteklih mesec dana, u toku praznika? Mi imamo ista iskustva.

Mnoge devojke i žene najčešće pričaju o svom višku kilograma koje su nabacili i žele da povrate staru kilažu. Mi vas podsećamo ali i otkrivamo koje su to cake kojih moramo da se pridržavamo kako bi izgledali što bolje jer mi smo ono što jedemo.

Nikako ne pribegavajte dijetama, time zapravo možete osiromašiti svoju ishranu. Ono što je najbitnije je da sledite naše savete za koje ste sigurno čuli a niste primenjivali, čim vaga ne pokazuje ono što želite.

Uvedite pet obroka dnevno. Ovo pravilo je jako važno. Kada čekate na sledeći obrok duže od 2-3 sata, vaš organizam se na to navikava i doživljava “šokove” a očekuje i sutra isto ponašanje. Upravo zbog toga se stvara salo koje predstavlja “rezervu” našeg organizma. Dakle, doručak, užina, ručak, užina i večera. Bitno je da rasporedite obroke u razmaku od dva do tri sata. Večera ne bi trebalo da bude teška (npr. paste) i najmanje sat vremena pre spavanja. Nikada nemojte čekati četiri sata do sledećeg obroka. Užina može biti voće (banane su kalorične pa bi bilo idealno pola banane pojesti), dva keksa. Možda ste pročitali da je zdravo jesti suve urme kao užinu. To je tačno ali one imaju veću količinu šećera pa se preporučuje 3-4 urme.

Jedite ugljene hidrate sa niskim glikemijskim indeksom. Smanjite namirnice bogate skrobom (krompir, kukuruz), beli pirinač, sve namirnice od belog brašna (hleb, kolače, keks). Ako nekada ne možete da im odoloite, odaberite zdraviju opciju – pečeni krompir je bolja opcija od prženog. Od žitarica je najbolje jesti: zob ili ovas, kinoa i proso.

Unesite u svaki obrok nemasne proteine.Dovoljan unos proteina sprečava žudnju za slatkim i povećava glikogen, koji utiče na to da naše telo sagoreva masti. Oni se nalaze u proizvodima od soje, u ribi, belom i crvenom mesu.

Izbacite iz ishrane rafinisane proizvode. Prerađena hrana u sebi sadrži nezdrave transmasnoće koje utiču na povećanje holesterola, a pošto u sebi imaju proste šećere, dovode do naglog skoka šećera u krvi.

Koristite u ishrani zdrave masnoće. Najzdravije su nezasićene masnoće, omega-3 i omega-6, koje nalazimo u ribi, orašastim plodovima, semenkama, maslinovom ulju, avokadu. Primetićete da će vam se kvalitet kože značajno popraviti kada u ishranu uvedete ove namirnice.

Pijte mnogo vode. Sigurno ste čuli da morate piti dva, tri litra vode dnevno. Nije baš tako. Ishranom unosimo takođe vodu. Povrće i voće sadrži vodu u sebi. Krastavac čini oko 95% voda. Podelite svoju kilažu sa brojem devet i dobićete koliko čaša vode bi trebalo popiti u toku dana. Ukoliko jedete dosta voća i povrća, broj čaša se smanjuje.

Smanjite unos alkohola. Nutricionisti alkohol posmatraju poput praznih kalorija koje vas goje. Postoje situacije u kojima jedna čaša vina ništa neće pokvariti. Naprotiv.

Obratite pažnju kada jedete. Doručak je ključan i nikako ga ne izbegavajte. Metabolizam čoveka je najbrži oko podneva i polako se usporava tokom dana. To znači da treba izbegavati kasne noćne obroke.

Detoks – prokuvana voda sa limunom

Redovan detoks je najbolji način da se očistite od nataloženih trova. Jedan od načina je da pijete svako jutro prokuvanu vodu sa limunom. Bitno je da voda ne bude vrela kako limun ne bi izgubio svoje vitamine. U toplu vodu iscedite sok od pola limuna. Cilj je da stimuliše peristatiku creva. Ovaj blagi diuretik će očistiti vaše organe za arenje i kožu od toksina. Dobra vest je što ovaj zdrav napitak pomaže u borbi protiv celulita.

Počnite dan jednom zdravom navikom i time stvorite pravac kretanja za ostatak dana!


Dunja Petrović
je diplomirani ekonomista; voli da crta, šije, dizajnira odeću i prati trendove. Uvek kaže da je lepo pratiti ih ali nikako slepo, postati njen rob, već doprineti da odevna kombinacija ima neki vaš lični pečat. dunjastyle.blogspot.com | na twitter-u | facebook-u | tema: lifestyle, trendovi | tagovi: ,



Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Mi smo ono što jedemo”


« Balkan cheese festival

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook