Komad OPUS na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta

dana Nov15 2018

Kompanija Hristosa Papadopulosa prikazaće komad “Opus” 17. decembra u 21h. Višestruko nagrađivani komad je inspirisan klasičnom muzikom koja se često smatra superiornim oblikom muzičke forme, stroge i složene strukture. Koreografsko istraživanje otkriva principe instrumentalnog dela i način njegove primene u sasvim drugačijem umetničkom obliku, kao što je umetnička igra. Telo postaje vizuelna verzija instrumenta, a muzička numera postaje fizička numera koja diktira koreografiju. Pokret ponekad prati ritmove, ponekad melodijske linije, ponekad se fokusira na jedan ili dva muzička instrumenta, nudeći poseban kod za dešifrovanje kompozicije.

Jedna od glavnih karakteristika klasične muzike jeste da se sastoji od složenih melodija, linija i ritmova koji stvaraju osećaj naracije i rezultiraju našom emotivnom reakcijom. Ipak, ovaj komad ne teži razjašnjavanju emotivnog aspekta umetničke muzike i njenog psihološkog uticaja na publiku. Naprotiv, glavni zadatak izvođača je da se odvoje od emotivnog uticaja kompozicije, da se odupru tendenciji interpretacije, odnosno da uzmu u obzir muzičko delo kao sofisticiranu seriju zvukova koji stvaraju harmoničnu logiku. “Opus” nam dozvoljava da slušamo i promišljamo naše slušanje muzike.

Hristos Papadopulos je rođen u Nemeji 1976. godine. Diplomirao je koreografiju u Školi za novu umetničku igru u Amsterdamu i završio Dramsku školu Nacionalnog teatra Grčke (1999). Postdiplomac je Odeljenja za međunarodne i evropske studije (dipl. inž.) Univerziteta Panteon u Atini. Osnovao je sopstvenu kompaniju umetničke igre. Njegovi radovi se redovno prikazuju u Kulturnom centru Onazis, Teatru Vidi u Lozani, Teatru de la Vil u Parizu, na scenama i festivalima u Dablinu, Barseloni, Kaljariju, Sofiji, Stokholmu, Basanu del Grapi, Rimu, Darmštadu, Amsterdamu…

Kao igrač, učestvovao je u projektima Dimitrisa Papajoanua (“2”, “Nigde”, “Unutra”), Kompaniji igre Noema, Kompaniji igre WEGO, komadima Roberta Stajna, Fotisa Nikolaua, Nataše Zuke, Maruse Karaleke, Saskije van de Hur, Martina van de Drifta, Marijele Nestor, Vase Janakopulu… Podjednako zainteresovan za pozorišne produkcije, u svojstvu koreografa i dizajnera pokreta, radio je sa brojnim poznatim pozorišnim rediteljima. Bio je član koreografskog tima koji je potpisao ceremoniju otvaranja Evropskih igara u Bakuu (2015), kao i ceremonije otvaranja i zatvaranja Olimpijskih igara u Atini (2004). Od 2013. sarađuje sa Pozorišnom akademijom atinskog Odeona kao pedagog koreografije, kompozicije i improvizacije.

Pod sloganom “Emocije”, 16. Beogradski festival igre se održava od 22. marta – 12. aprila 2019. godine. Ukupno 16 trupa iz 11 zemalja predstaviće se publici u Beogradu, dok će neke od predstava gostovati u Novom Sadu i Vršcu. Festivalu prethode Dani igre u Kinoteci (25-29. januar, 2019), kao i brojne radionice, majstorski kursevi i izložbe. Beogradski festival igre se razvija zahvaljujući podršci Ministarstva kulture Srbije, Grada Beograda, ambasada i kulturnih centara zemalja učesnica. Za afirmaciju umetničke igre i realizaciju programa u Vojvodini, značajna je dugogodišnja saradnja sa Pokrajinskim sekretarijatom za kulturu AP Vojvodine i Gradom Novim Sadom. Sedam godina zaredom, Beogradski festival igre podržava Delegacija EU u Srbiji.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Komad OPUS na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta”


« Sajam nameštaja trasirao put ka svetskom tržištu

RSS trendovi

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook