Nije još mrak – dobrodošli na Beldocs 2017

dana May6 2017

Međunarodni festival dokumentarnog filma Beldocs 2017 održaće se između 8. i 15. maja u Beogradu. Naime, jubilarni deseti festival dočekaće svoju publiku sa čak 89 filmova iz 40 različitih zemalja sveta, pri čemu obećava brojne novine, bogat prateći program i blizak kontakt sa publikom. Filmovi će biti svrstani u 13 programskih celina, prikazivaće se u 4 premijerne sale, a konkurs raspisan u međunarodnoj i domaćoj selekciji insistiraće na premijernim filmovima.

Naš fokus danas je na domaćoj filmskoj selekciji, te smo tako zamolili selektora domaćeg takmičarskog programa, Marka Grbu Singh, da nas pobliže uputi u sadržaj koji nas očekuje u ovom delu programa.

Filmski festival Beldocs održava se deseti put. Šta je to što ove godine karakteriše domaću takmičarsku selekciju? 

Karakteriše je raznovrsnost u pristupu filmskom procesu, kao i u snimajućim lokacijama. Filmovi u selekciji pokrivaju prostore iz čitave zemlje, od Preševa i Goranskih sela na jugu, preko zapadne Srbije do severa Vojvodine. Neki čak dobacuju do daleke Australije i Kube.  Drago mi je što je ovaj izbor organski i nisam forsirao da tako bude po svaku cenu.

O čemu govore ovogodišnji domaći filmovi, imaju li neku zajedničku “crtu” ili “sponu”?

Ono što bi mogla biti zajednička crta je sloboda ili nedostatak iste. Iako na različite načine. U zavisnosti od teme, to može biti rokenrol, književnost, izolovanost od društva i samotnjački život ili potraga za boljim životom. Autori su pokazali veliku želju za istinom a to je ono što je presudno, jer film ne trpi laž, bio on igrani, dokumentarni ili eksperimentalni.

MArko Grba Singh

Teme dokumentaraca, posebno naših domaćih, mogu biti intrigantne. Ima li ove godine filmova koji će “podići prašinu” ili uzburkati domaću javnost (u umetničkom ili političkom smislu)?

Film Između Granica Jelene Gavrilović i Mirka Rudića se bavi sudbinom izbeglica u kampu u Preševu. Smatram da je to jedna od najbitnijih tema današnjice. Lično sam se bavio pitanjem izbeglica i pre Sirijske krize, kada su oni u Srbiji bili maltene nevidljivi. Jako mi je drago što se i u jeku krize našao neko od koga smo dobili emotivan i objektivan dokument o tim ljudima, kao i o volonterima koji im pomažu.

Na koji način selektujete filmove? Da li ponekad dajete prednost političkim ili ličnim pričama? Može li lično pobeći od društvenog konteksta?

Po mom mišljenju, društveni kontekst je nešto što je sveprisutno pri stvaranju filma. Teško da se može pobeći od toga, jer je čovek društveno biće. Može se biti samo suptiliniji ili agresivniji u pristupu. Nemam pravilo po kojem dajem prednost nekim temama. Presudno mi je da se desi magija na platnu u nekom trenutku, a struktura filma može da varira od nenarativnog do najklasičnijeg pristupa. To i je poželjno, jer svako ima svoj sopstveni ključ pri stvaranju.

Više informacija vezanih za festival potražite ovde.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Nije još mrak – dobrodošli na Beldocs 2017”


« Edukativne pozorišne predstave za tinejdžere u Domu Omladine

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook