Jarvis Maki

dana Dec4 2012

Pariz 2010: Tavi Gevinson , trinestogodišnjakinja sedi pored direktore Vogue America Ane Vintour (Anna Wintour), komentarišući revije za proleće/leto 2011. Blog ove devojčice, Stylerookie, dostiže i milion poseta mesečno utičići na izbore proizvoda više od bilo kog drugog modnog časopisa koji sve više gube svoje čitaoce. Isto kao i blogovi Bryanboy ili TheSartorialist, koji su sve evidentniji znak traženja rešenja u prevazilaženju globalne krize i traganjem za novim odnosima između luksuznih brendova i potrošača.

Luksuz 2.0 ( Lusso 2.0) je nova knjiga Jarvis Makija ( Jarvis Macchi), poznatog italijanskog novinara i direktora web portala www.luxrevolution.com, koja govori o novim strategijama komunikacije, o odnosu novih tehnologija i visoke mode, o iskustvima koje postižu first movers i gurui na internetu.

Internet je revolucionarno promenio naše živote. Ne misliš da previše informacija mogu ponekad da nas nateraju da donesemo pogrešnu odluku?
Verujem da nedostatk informacija dovodi do toga da donosimo pogrešne odluke. Potrebno je da imamo pre svega kritički duh i da znamo da izaberemo. Isto tako ne znači da sve što se naazi na internetu predastavlja stvarnost, što važi takođe i za tradicionalne medije.

Facebook, twitter, Ipad, Iphone…promenili su svet mode i luksuza. Ko su danas novi bogataši?
Nisu bogati potrošači ti koji su se promenili. Promenio se pre svega način na koji luksuzni brendovi komuniciraju sa njima.85% Amerikanaca sa zaradom preko milion dolara (ne računajući prvu kuću) nalazi se danas na Facebook-u. Očigledno je da i tu traže one proizvode na koje su navikli. 70% od ukupne konverzacije putem socijalnih medija tiče se filmova koje gledamo, knjiga koje kupujemo, odeće koje nosimo i kuda idemo na godišnji odmor.

Fashion bloggers, kulturni fenomen ili epidemija?
Pojava fashion blogera i blogera generalno jeste socijalni fenomen nastao zahvaljujući novim tehnologijama. Po prvi put, svaka slobodna osoba može koristiti mas medije kako bi rekla ono što misli.Takođe korisnici interneta mnogo više veuju savetima blogera iz razloga što ga osećaju bližim i iskrenijim. Po istaživanju agencije Ipsos Mori, preko 1/4 Evropljana kupilo je ili ne određeni proizvod posle čitanja recenzije na određenom blogu. Jasno je da ovakav fenomen menja način kupovine zauvek.

Kakav je danas odnos između luksuznih brendova i njihovih kupaca?
Luksuzne marke su oduvek gajili taj uniteralni odonos, od višeg ka nižem Međutim danas taj odnos postaje konverzacija, koja stavlja u centar pažnje konzumatora sa kojim brendovi komuniciraju direktnim putem.

Objasni nam ukratko fenomen “net-a-porter”?
Taj fenomen nastaje od grupe Richemont, najveći e-commerce na svetu namenjen visokoj modi i osmišljen od strane Natalie Massenet koja je pre svega želela da kreaira modni magazin preko kojeg bi bilo moguće kupiti proizvode viđene u foto editorijalima. Jednostavna ideja koja je pre 10 godina važila za avangardu.

Milsliš li da će e-commerce spasiti modne časopise?
Izdavaštvo na internetu mora pronaći nove forme u odnosu na klasično izdavaštvo, koje recimo u Italiji još uvek se mora razvijati. E-commerce je jedan od najefikasnijih trenutno.

Luksuz je pitanje stila?
Luksuz je pre svega pitanje kulture i ličnog izbora. Ono što je za jednu osobu luksuz za drugu nije, i obrnuto. To je percepcija povezana više sa iskustvom, nego sa samim proizvodom. U pitanju je vrednost koju svako od nas pridaje proizvodu. Jedna čaša kvalitetnog vina ima više vrednosti, kulture i istorije u odnosu na firmiranu jaknu, iako je njegova cena inferiornija.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Jarvis Maki”


« Crvena jabuka u Kasina baru

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook