Intervju: Maruša Penzeš, direktorica Slovenia Fashion Week-a

dana Oct17 2013

Ljubitelji mode u Sloveniji su tokom prethodnih nekoliko dana imali priliku da uživaju u Aquafresh Fashion Week-u, a dodelom Elle Style Awards  najboljima u svojim oblastima zaključen je revijalni deo Slovenske nedelje mode. O organizaciji AFW-a, očekivanjima i modnoj sceni u Sloveniji za style.rs govori direktorica slovenske nedelje mode, Maruša Penzeš.

Aquafresh Fashion Week je zatvoren. Imali smo priliku da vidimo odlične revije. Kakvi su Vaši utisci i šta očekujete od aktuelnog Fashion Week-a?

Nikako ne želim da dajem ocenu o kvalitetu kolekcija, to je ipak nešto što želim da prepustim tržištu i profesionalcima. Ono što me svakako raduje jeste činjenica da od jedne do druge nedelje mode kolekcije postaju sve ambicioznije i sofisticiranije. Takođe me raduje i to što se na revijama mogu sresti i relevantni gosti.

Kako izgleda jedan prosečan dan direktorice nedelje mode tokom priprema jednog ovakvog događaja? A kako izgleda prosečan dan kada sve počne i kada su plodovi priprema i rada pred nama?

Naš posao mnogi ljudi doživljavaju kao nešto romantično i glamurozno. Kada se upale svetla na pisti, zaista i jeste tako. Ali pre toga… krv, znoj i suze (smeh). Neophodno je prihvatiti se posla, i tu jednostavno nema mesta za zvezde. Istina je da imam odličan tim i da svaki problem rešavamo sa osmehom, čak i onaj najkomplikovaniji.

Svaka nedelja mode ima neku svoju priču. Šta je tema Aquafresh Fashon Week-a i zbog čega ste izabrali baš tu temu?

Jedino što je važno je ono što se dešava na pisti. Naš zadatak je da pripremimo najbolju moguću infrastrukturu, počevši od lokacije, pa preko medija kako bi prikazane kreacije zasijale u najboljem svetlu. Sve ostalo je u drugom planu. Takođe, organizovali smo konferenciju NITRO gde su o svojim inostranimm postignućima diskutovali uspešni Slovenci i pokušali da sa malo više optimizma uđu i na naše tržište. Dakle, ako bih morala da biram, rekla bih da je tema ovog događaja optimizam.

Šta ljubitelji mode mogu očekivati od AFW?

Svako ko poseti AFW sigurno će pronaći nešto po svom ukusu. Svi su tu. A i provod je odličan.

Poznati ste po zalaganju za afirmaciju mladih. Recite nam nešto više o tome.

Smatram da Slovenci nisu u dovoljnoj meri svesni značaja kreativne industrije koju ona može doneti našoj industrji u budućnosti. Mladi ljudi koji rade u svim oblastima stvaralaštva, mladi ljudi koji razumeju i žele da kreiraju proizvode visoke vrednosti su najbolja investicja koja može da nas predstavlja u ovom trenutku. Na primer, prolećna nedelja mode imala je širom otvorena vrata za studente završnih godina naučno- tehničkih fakulteta, a najbolji od njih nastavljaju sa radom na jesenjoj nedelji mode. Ovakav oblik saradnje u budućnosti planiramo da praktikujemo u još većoj meri. Osim toga, kroz obrazovne programe se trudimo da svoja iskustva podele sa mladima iz susednih, razvijenijih tržišta. Razmenu znanja i iskustava im nudimo besplatno.

Ove godine biće prikazane i revije dizajnera iz regona. U kojoj meri ste zadovoljni saradnjom u regionu?

Ovo su prvi koraci. Ovaj put će se na AFW predstaviti dizajneri iz Srbije, što me veoma raduje, jer će se neka od najznačajnijih imena srpske modne scene predstaviti i kod nas. U budućnosti očekujem da se saradnje prošire na krug od 500 km.

Kako biste u nekoliko reči opisali modnu scenu u Sloveniji?

Trentno postoji samo nekoliko aktivnih modnih brendova (mislim na one kojima je dizajn jedini izvor prihoda). A ni sveukupna kriza svakako nije od pomoći. Biće potrebno neko vreme ove stege malo popuste. Inače, mislim da u Sloveniji imamo izuzetne dizajnere, ali su potrebna uputstva stručnjaka, posebno u oblasti modnog poslovanja kako bi moda postala održiva.

A uličnu modu?

Mnogo puta sam ovo ponovila, ali mi Slovenci veoma volimo bež. Da se sakrijemo i utopimo u masu. Na sreću, događaj kao što je Fashion Week je od velike pomoći, doprinosi razvoju svesti o modnom dizajnu što predstavlja veoma dobru osnovu. Ali još uvek nismo uspeli da formulišemo neki svoj modni DNK. Ako ništa drugo, rekla bih, da se stvari polako menjaju  i da trenutno vlada oduševljenje hipsterskim stilom.

Kakav je odnos između slovenskih dizajnera i publike?

Šta da kažem, po završetku neke od revija budu ispraćene povicima i horskim aplauzom. Neki su prave zvezde.

Omiljeni trend za jesen/zimu pred nama.

Moj? Žene u muškoj odeći. Kupljeno!

I za kraj, recite nam koji je trenutak u organizaciji i realizaciji jedne nedelje mode Vama posebno drag i zbog čega?

Iščekivanje prvog mms-a iz dvorane, a onda ga ne pogledam dok sve ne bude spremno. To je trenutak od kog se uvek naježim.

 

Fotografije: Mimi Antolovič


Dubravka Dodig
je devojka sa velikim snovima i još većim ciljem da ih pretvori u relanost. Zaljubljenik u crveni lak i visoke potpetice. Kreator sopstvenog sveta koji smatra da stil nema veza sa pukim praćenjem trendova već da je rezulat svesnosti sebe i sposobnosti da u modnom metežu pronađemo ono što će našu posebnost učiniti još posebnijom. lovestylemagic | na twitter-u | facebook-u | tema: ličnosti, poznati, slovenia fashion week | tagovi: ,



Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Intervju: Maruša Penzeš, direktorica Slovenia Fashion Week-a”


« Izabrano 10 finalista za Fresh Faces Serbia

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook