Intervju: Francesca Giorgetti, glavni koordinator Vogue Gioiello

dana Jan21 2013

Verovatno ste se barem jednom u životu zapitali, kako izgleda raditi za Vogue, ili kako uopšte dospeti tamo. Ovaj najpoznatiji časopis za modu, čini deo najveće medijske grupe Condè Nast, koja izdaje pa skoro sve časopise za modu, dizajn i lifestyle, kao što su Vanity Fair, Glamour, Wired, Myself…

Francesca Giorgetti od nedavno radi kao glavni kordinator Vogue Gioiello, tj. izdanje Vogue koji bavi nakitom. Pozicija o kojoj je sanjala onog dana kada je postala deo Condè Nast.  A do nedavno je radila kao modni urednik jednog od njihovih web sajtova  www.style.it.

Ja sam imala prilike da je upoznam, popijem kafu sa njom u jednom od lokalnih barova blizu njene kancelarije, i da nakratko sa njom popričam o njenom iskustvu, kao i o slatkim i gorkim mukama kakve mogu biti u jednom modnom časopisu kao što je Vogue.

 

Pre nego što si počela da radiš u Condè Nast-u, čime si se bavila?
Pre toga sam radila u agenciji za grafički dizajn i izdavaštvo, koja je i izdavala dva magazina, jedan o nakitu a drugi je bio specijalizovan za proizvode od papira. I tada sam se prvi put susrela u nekom smislu sa novinartsvom, tj. tada sam otkrila da imam talenta za pisanjem.

Ispričaj nam tvoje početno iskustvo u Condè Nast-u?
Bilo je to pre više od 10 godina, i moj prvi susret sa novinarstvom u pravom smislu te reči bio je u Voguegioello.it sajt koji sada više ne postoji. Tu sam praktično naučila zanat. Posle toga je nastao još jedan sajt koji se zvao Voguevanity.it koji je objedinio Vogue Italia i Vanity Fair koji je tada bio tek lansiran. A zatim je ubrzo kreiran i sajt www.style.it za koji sam radila do skoro kao modni urednik.

Šta podrazumeva uloga modnog urednika?
Teško je pričati o ulozi urednika, posebno kada govorimo o uredniku web sajta kao što je recimo Style.it. Potrebno je da se ume i zna sve, od editovanja tekstova, slika, korišećenja programa za grafički dizajn, kreiranja baze podataka kada je reč o asesoarima i dizajnerima, zatim organizovanje saradnika. Potrebno je pre svega da se bude elastičan i spreman na snalaženje u svakom trenutku.

Od nedavno radiš za Vogue Gioello što je štampano izdanje, kao kordinator glavne urednice. Koja je osnovna razlika između  jednog štampanog magazina i magazina online?
To su veoma različiti poslovi. Recimo na sajtu u toku jednog  dana možete objaviti 10 važnih tekstova, kao što su vesti, intervjui, događaji. Dok, u štampanom izdanju jedan broj podrazumeva puno rada pre njegovog štampanja, a svaka stranica zahteva mnogo vremena i ulaganja, počev od istraživanja, analize, itd…kada se radi o sadržajima, do strukture teksta i slika kada je reč o grafici i dizajnu. Vogue Gioello izlazi svaka tri meseca, što znači da ga tri meseca pripremamo (smeh).

Po tvom mišljenju na koji način su se promenili mediji koji govore o modi poslednjih 10 godina?
Internet danas ima ulogu servisa, ali potrebno je znati razlikovati brzu informaciju, zastupljenu u 90% slučajeva na web-u, od one praktične. Po mom mišljenju, štampana izdanja neće nestati, kao što mnogi predviđaju, i ona su ta koji imaju ulogu da prodube sadržaj i imaju ulogu kompletnog servisa.  Ali isto tako, štampani mediji i internet časopisi potrebno je da jedan drugog nadopunjuju i paralelno funkcionišu.

Kakav je tvoj odnos sa socijalnim mrežama?
Iskreno, nisam član ni jedne socijalne mreže, čak ni Facebook-a. Kada je reč o poslu, koristim  druge izvore informacija koji zadovoljavaju moje profesionalne potrebe.

Dok pišeš da li konsultuješ modne blogere?
Vrlo malo. Ostajem pri mišljenju da je potrebno razlikovati novinara od modnog blogera. Ne kažem da modni bloger ne može da napravi dobar modni prilog, ali novinar je taj koji u svom poslu treba da ispoštuje određene kriterijume i pravila novinarstva, za razliku od modnih blogera koji su danas takođe većinom i improvizovani novinari. Lepo je biti modni bloger, ali novinarstvo je ipak ozbiljna stvar.

Kakav je tvoj svakidašnji odnos prema modi?
Iskreno, veoma tipičan. Pre svega ja sam novinar, a ne žrtva mode (smeh). Obožavam proizvod i njegovu formu. Kada je reč o shooping-u, nemam mnogo vremena za isti. Kupujem uvek  skromno, i u serijama.

Ko su tvoji omiljeni dizajneri?
Sviđa mi se Burberry…. Dries Van Noten.

Kakva je budućnost made in Italy?
Trenutno, sve zavisi od ekonomske situacije same zemlje, s obzirom na krizu u kojoj smo poslednjih godina. Međutim, mislim da “made in Italy” još uvek nema konkurenta kada je u pitanju visok kvalitet, tako da je teško da on bude zamenjen nečim drugim. Naravno, lako je prodati neki kineski proizvod koji recimo košta 10 puta manje od italijanskog. Ali tada ne govorimo o kvalitetu, a ključ uspeha “ made in Italy” jeste održavanje kvaliteta, pre svega.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Intervju: Francesca Giorgetti, glavni koordinator Vogue Gioiello”


« Šta se dogodilo na Kustendorfu?

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook