Impozantan program Beogradskog festivala igre

dana Apr11 2014

Beogradska publika ali i publika Pančeva, Vršca i Novog Sada, uživa u sjajnom programu Beogradskog festivala igre. Pred punom salom Pozorišta na Terazijama, Beogradskog dramskog pozorišta, Sava Centra i Opere Madlenianum, oduševljena publika aplaudira sjajnim i inspirativnim komadima.

Švajcarska trupa Cimerman & de Pero, gostovalo je po prvi put na Beogradskom festivalu igre. Koristeći tela, predmete i muziku, ovaj dvojac stvara smešne, nekonvencionalne pozorišne komade, u okviru promenljive scenografije. Njihov teatar bez reči je pun apsurdnog humora i duboke ljubavi prema detaljima. Objekti su živa bića, a ljudi su stvari.

Nije uvek jasno o čemu se radi, tako da ste primorani da razmišljate na neuobičajen način. U Beograd su izveli predstavu čudnog naziva “Šija je bila vrat”, najzahtevnije produkcije ovogodišnjeg BDF.

Već sledeće večeri, usledila je predstava “Šaputanja”, poznatog francuskog hip hop koreografa, Bube Landrija Čude. Predstava koja je osvojila publiku i kritiku Bijenala igre u Lionu, bavi se ljudima u zatočeništvu, odnosno istražuje psihologiju zatvorenih, otkivajući koliko je zatočeništvo u nečijoj glavi, u nečijem telu, a koliko između zidova.

Kako se telo ponaša kada se oseća sprečeno, svesno da više ne diše, da više ne sanja, ili da se više ne nada? “Buba Landrij Čuda poseduje okretnost i iskrenost čoveka koji zna odakle dolazi i gde želi da krene… Sa ovim duetom on zapravo vraća veru u umetnost”. (Le Monde)

U Sava Centru, publika se oduševila sjajnom predstavom “iTMOi (in the mind of igor)” najveće zvezde britanske i svetske plesne scene, a svakako najnagrađivanijeg koreografa Akrama Kana, partnera Žilijet Binoš i Silvi Gilem. Akram je poželeo da predstavi najnoviju produkciju svoje trupe upravo na Beogradskom festivalu igre.

Delo neobičnog naziva, svojevrsni je osvrt na način na koji je stvarao Stravinski, na dinamiku kojom je ovaj kompozitor transformisao svet klasične muzike prizivajući emocije kroz simbole. “Šokantno izmaštani haos Akrama Kana, uvlači nas u kreativni vrtlog iz kojeg se rađa umetnost.” (The Guardian)

“Gustavija” je predstava koja dovodi u vezu dve izuzetne koreografske veličine, potpuno različitih umetničkih biografija, ali nadahnutih sličnim razmišljanjima o budućnosti scenske umetnosti. Matilda Monije i La Robot, stvorile su i izvele predstavu koja se oslanja na svet klasične burleske.

Gustavija je žensko ime, zapravo – umetničko ime. Gustavija razgovara o važnim temama koje je opsedaju. To su vanvremenske, klasične teme poput onih o ženstvenosti, smrti, pozorištu… Kroz posrednu upotrebu alata burleske, Gustavija opisuje svoju profesiju: stranputice, brige, padove i radosti, i sve ono od čega su podjednako sazdani umetnost i običan život.

 

 


Dunja Petrović
je diplomirani ekonomista; voli da crta, šije, dizajnira odeću i prati trendove. Uvek kaže da je lepo pratiti ih ali nikako slepo, postati njen rob, već doprineti da odevna kombinacija ima neki vaš lični pečat. dunjastyle.blogspot.com | na twitter-u | facebook-u | tema: događaji, ličnosti | tagovi: , , , , ,



Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Impozantan program Beogradskog festivala igre”


« Svečano zatvaranje Fashion Week-a revijom XYZ

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook