fashion for all and fashion for some

dana Nov7 2011

Moda je prolazna dok je sitl taj koji ostaje”, govorila je Coco Chanel, žena koja je izmislila između ostalog kratku jersey haljinu i širila stil Parizom u periodu između dva svetska rata. Pored nje, još jedna modistkinja, italijanska imigrantkinja u Francuskoj, Elsa Schiaparelli bila je jedna od najuticajnijih dizajnera slavnih i bogatih.

Njih dve nisu bile prijateljice, ali ostale su veoma bliske u svojim idejama, inovacijama i kreacijama. Moda nije počela sa ove dve dame, ali one su bile te koje su skoro sve uradile “prvo” u svetu mode. I kada su ljudi počeli da nose novu ili drugačiju odeću, modni trendovi su počeli. A mesto gde modni trendovi danas nastaju, prestaju i menjaju se, pored Pariza, Londana i Njujorka , jeste i svetski centar mode – Milano.

Milanska moda, već više decenija ubedljivo diktira tedencije kada su u pitanju stilovi odevanja od Pret a porter-a pa do visoke mode Haute Couture koja je još uvek namenjena samo nekima. Međutim, osim prestižnih butika smeštenih u poznatom fashion distriktu “Quadrilatero” u samom centru Milana, ovaj grad široko otvara vrata raskošnih outletova, koje iste te luksuzne marke čine dostupnim po veoma sniženim cenama.

Pažnja ka detaljima i nepogrešivi ukus pri izboru od casual pa do elegantnog stila, samo su neke od karakteristika pa čak skoro svake žene ili muškarca na ulicama Milana. Oni su prave žrtve mode, povinuju se lako novim trendovima i ne stide se eksperimentisanja. Strpljivo čekaju u redovima ispred luksuznih butika u vreme letnjih i zimskih sniženja, i ponosno ističu svoj outfit u svakom pogodnom trenutku.  Nekako je nezamislivo, raditi bilo kakav javni posao u ovom gradu, a da uz njega ne posedujete najmanje jednu Louis Vuitton torbu ili komad odeće iz poslednje kolekcije slavnog brenda Prada. Uz to, vaš status raste sve više ako radite neki od poslova povezanih sa modom i dizajnom, ili najmanje imate barem jednog prijatelja ili poznanika u toj branši. Jednostvano, Milano voli modu, a i ona njega.

Milan loves fashion bio je i slogan prošlogodišnjeg fashion week-a ženske mode koji je po prvi put otvario ovaj događaj ka gradu nizom kolateralnih modnih manifestacija i revija na centralnom trgu Piazza Duomo.

Milano u sklopu projekta Milano Fashion City tada je proslavio svoju prvu ediciju, a premeštajući sve modne događaje u centar grada, svetska moda postaje dostupna i sasvim običnim prolaznicima. Moda u srcu Milana, otvarila je još jedna vrata tada, vrata srednjovekovne poslovne palate (Palazzo Giureconsulti), koja se tranformisala  u pravi Fashion Hub, okupljajući novinare, poznate modne blogere, modne fotografe i svu modnu elitu na jednom mestu. Osim što predstavlja mesto odmora i predaha, ova poslovni prostor isto tako raspolaže svim sredstvima za rad ovih kreativaca.

Da li je reč o još jednoj sjajnoj ideji i stategiji marketinskih magova u modnoj industriji koji su pozicirali Milano na skoro vrh modne lestvice, ili se zaista suočavamo sa činjenicom da je “moda za sve” puka realnost, dok luksuzni brendovi polako odlaze u mit, pitanje je sa kojim se sve više suočava svetska modna industrija. Samim tim, poznata etiketa “made in Italy” često se dovodi u pitanje

Iako se moda u Italiji doslovno povezuje sa Firencom u kojoj je 1952 godine održana prva modna revija na svetu i u kojem se koncentriš0e modna industrija, 80-ih  godina stilisti poput Giorgio Armani, Missoni, Gianfracno Ferrè, Gianni Versaci, Dolce&Gabbana e Krizia u to vreme dostižu vrhunac svoje slave, i u isto vreme stavljaju Milano u centralnu poziciju, otvarajući butike i svoja predstavništva u njemu. Danas, modni distrikt Quadrilatero čine četiri ulice (Via Montenapoleone, Via della Spiga, Via Sant’Andrea i Via Pietro Verri ) okupljajući na jednom mestu butike i showroom-ove slavnih dizajnera.

A ako se vratimo na zlatni period 80-ih godina, ženska lepota je tada insirisana ambicioznom i ženom koja brine o svom telu, sportskog duha. Sve popularnija tada, a danas svetska zvezda Madona za modne kritičare bila je oličenje takvog stila. A ona postaje i muza tada mladih dizajnera Domenico Dolce i Stefano Gabanna koji joj kreiraju više od 1500 kostima za njenu turneju Girlie Show, nakon čega postaju sve popularniji…nastaviće se!

Originalnu verziju članka na hebrejskom jeziku možete naći u poslednjem broju Metropolis.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “fashion for all and fashion for some”


« Dani Vojvodine u Istri

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook