Domaći brend za kojim bi Keri Bredšo vrištala

dana Feb23 2011

Lidija Jovanović pravi cipele u kojima prave Beograđanke uspešno preskaču dorćolske iskopine i vračarske rovove, uskaču u taksije po kiši, piju kafe po trgovima i terasama, poziraju na revijama i skaču po klubovima, kojima ponosno gađaju šefove i ljubavnike, kvalitetno ukucavaju eksere na zid i razvaljuju vrata večno zauzetih toaleta po kafićima.

Kako Lidija Jovanović nije jedna od onih modnih diktatora, koji po svaku cenu ne dozvoljavaju da se njihov prvobitni model transformiše, već možete, uz konsultacije sa kreatorkom, tražiti drugu boju, materijal ili druge vrste prepravki. Jednom rečenicom – Shoes made in neighbourhood, sold in City Passage, so come and get a pair!

Odakle crpiš inspiraciju za kreiranje tako unikatnih cipela?
Ranije sam se najviše oslanjala na istorijske izvore i neke meni drage oblasti, kao što su ples, film i arhitektura. U poslednje vreme sve više nalazim inspiraciju u radu sa mojim studentima. Pomažući im da reše neki svoj problem, sasvim slučajno ja nabasam na misao koja će me odvesti ka nekoj sledećoj kolekciji.

Koje materijale koristiš u izradi obuće?
Koža je po meni nezamenljiv materijal, kada je obuća u pitanju. Lice obuće je skoro uvek od kože, a postava uvek. Nekako se vremenom kao zaštitni znak cipelica Lidija Jovanović izdvojio lak, pogotovo crni, koji kao da  pomaže da se forma koju koristim dodatno podcrta i dobije na oštrini. Često koristim i utisnute printove na koži, cvetne i ’’reptilske’’. Kada dođu letnji dani u meni se probudi ljubav prema brokatima, tako je nezaobilazan bar poneki bogati barokni detalj.

Kome i čemu sve je namenjena obuća koju kreiraš?
Kada sam počela sa radom, pre pet godina osmislila sam za potrebe PRa sledeću rečenicu: ‚‚ Svog klijenta Lidija vidi kao apsolutno sigurnog u sebe, osobu koja kupuje cipele zato što je to zabavlja i iz kolekcionarske potrage za jedinstvenim momentima lepote. Ona zaista kupuje cipele a ne status.‚

Danas sa zadovoljstvom mogu da kažem da sam našla put, baš do takvih žena. To su jako interesntne žene, iz sveta umetnosti, arhitekture, pozorišta, žene advokati, lekari… Zajednički imenitelj većini njih je to što su to žene sa profesijom i stavom i što u umetnosti mogu da prepoznaju i lepu, ali i zabavnu stranu. Naravno ne smem da zaboravim ni naše muške klijente koji su nam se pridružili od pre godinu dana.

Gde se u Srbiji mogu kupiti tvoje cipele?
U Srbiji, samo u Beogradu u TC City Passage. Imali smo nekih izleta i u druge gradove, ali se pokazalo da ljudi dizajnerske cipele vole da kupuju u blizini samog dizajnera, tako da su naši klijenti iz tih gradova ipak radije dolazili kod nas u Beograd. Vršimo povremeno i distribuciju cipela poručenih preko interneta, ali ipak volimo više da se prvi put upoznamo sa klijentom uživo, da utvrdimo veličine.

Osim u Srbiji, gde još ljudi mogu kupiti tvoje cipele?
Od prošle godine u Rimu i Roterdamu, ali ne svake sezone, jer dopune vršimo jednom godišnje, dok u Budvi ponuda prati našu prodaju iz radnje.

Da li pratiš svetske trendove kada dizajniraš cipele ili pratiš svoj trend?
U ovom poslu je neminovno oslanjati se na svetske trendove. Međutim moj autorski pečat je ono što svakoj kolekciji ipak da onaj prepoznatljiv izgled koji ih povezuje iz sezone u sezonu. Obično tek kada završim kolekciju u formi crteža i ideja, pretražim internet, da pogledam gde sam ja u odnosu na svetske kolege.

Uz kreacije kojih domaćih dizajnera bi tvoje cipele najviše išle?
Kroz  razne  stajlinge za fotografisanja i revije, videla sam svoje cipele uz mnoge domaće kreatore. Moram priznati da mi nekako najbolje paše kako to sve izgleda uz Dejanu Momčilović, Tamaru Radivojević, Tanju Tatalović i u poslednje vreme sve češće uz modele Milana Zejaka, koji na domaću modnu scenu donosi dašak jednog prečišćenog, romantičnog senzibiliteta.

Omiljena Gaudijeva konstrukcija i zašto?
Bez razmišljanja Sagrada Familia. Iako se beskarajno divim Gaudijevom radu i uopšte često nalazim inspiraciju u njegovim smelim igrama bojom i linijom, Sagrada Familia mi je najdraža zbog svoje van vremenske komponente. Da li zato što je ostala nedovršena, pa nije dobila završni glanc, koji bi je možda previše umekšao ili iz nekog drugog razloga, uglavnom pogled na ovu građevinu ostavlja me bez daha.

Da li misliš da bi umesto Mr  Poirot-a bolji posao u istragama obavljala Mrs Poirot?
Ne, nikako. Agata  Kristi je kroz  Gospođicu Marpl dala prostor ženskom principu, dok je Poirot savršeno osmišljen lik, baš takav, kakav je, sa svim svojim manama i sitničavostima.

Koju vrstu muzike slušaš ?
Za mene su, kada je muzika u pitanju, reči jednako važne, kao i melodija, tako da ja volim autore koji imaju jaku poetsku crtu: Nick Cave, Leonard Cohen, Bob Dylan, pojedine faze Rolling Stones-a, Joy division, albumi American Johnny Casha.

Koju životinju bi volela da imaš kao kućnog ljubimca?
Osam godina sam imala jednu predivnu rusku, plavu macu Anastaziju, koja mi još uvek veoma nedostaje. Kada bi se ponovo odlučila za ljubimca mislim da bi to opet bila mačka. Sa njima se jako lepo deli životni prostor, a one kao i ja imaju potrebu da se povremeno osame i budu ostavljene na miru.

Koga od stranih dizajnera cipela ceniš a sa kojim bi volela da sarađuješ u budućnosti?
Do prošle godine je to bio Alexander McQueen. Sada tragam za novim favoritom. Dopada mi se donekle i Louboutinova jedinstvena ženstvenost i poslednjih godina poneka Chloé kolekcija.

Šta će se u tvom životu promeniti u narednih 5 godina?
Nadam se da ću do tada stići do nekih stranih tržišta o kojima maštam još od školskih dana, a to je transverzala London, New York.


Sofija Daćevac
je ambiciozna, radoznala, tvrdoglava, i mnogima teško „varljiva“. Voli da eksperimentiše sa stilovima ali kada mnogo zaluta, vraća se svojim korenima – jednostavnoj eleganciji. Voli da da lični pečat stvarima koje koristi i poseduje, jer smatra da je jedna u milion i da kao takva ne sme da ostane nezapažena. Voli da pije dobru kafu i uči jezike, putuje čim ugrabi priliku za to i pored velikog broja cipela ne poseduje patike. | na twitter-u | facebook-u | tema: ličnosti, mladi i kreativni | tagovi: , ,



Jedan komentar, Postavi komentar ili Ping

  1. 1

    želim iiih! :))))

    23 Feb

Odgovori na “Domaći brend za kojim bi Keri Bredšo vrištala”


« Najbolji outfit sanremo 2011

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook