Dijeta Smartfood, vitki i zdravi sa 30 namirnica koje produžavaju život

dana Nov7 2017

Knjiga pod nazivom “Dijeta Smartfood”, italijanske autorke Elijane Liote nedavno objavljena u izdavaštvu izdavačke kuće Vulkan, donosi odgovore na vrlo važna pitanja: koliko i šta treba da jedemo ida bismo živeli bolje i duže.

Ovaj bestseler zasnovan je na naučnoj osnovi, a nastaje kao plod saradnje sa stručnjacima sa Evropskog instituta za onkologiju iz Milana. Svaki savet u knjizi zasniva se na naučnoj preciznosti i iza njega stoje višegodišnja istraživanja u kojima je učestvovala i koautorka knjige, nutricionistkinja Lučila Tita, kao i neverovatna otkrića discipline u nastajanju, nutrigenomike, koautora i stručnjaka iz oblasti molekularne onkologije, Pjer Đuzepea Peličija.

Vrlo jednostavna za primenu, ova dijeta predlaže metodu u dve faze pomoću koje bez mnogo odricanja možemo da promenimo navike u ishrani, a sve sa ciljem da radimo na prevenciji raka, kardiovaskularnih, metaboličkih i neurodegenerativnih bolesti, kao i da se obračunamo sa viškom kilograma.

Već znamo da se neke namirnice ponašaju kao lekovi, jer mogu da leče i štite organizam. Dijeta Smartfood govori upravo o tim supernamirnicama, koje ne smemo da izostavimo iz našeg jelovnika. One sarađuju sa našom DNK i usporavaju starenje, a istovremeno su lako dostupne. Elijana Liota objašnjava kako da ih uvrstimo u našu svakodnevnu ishranu i u nekoliko koraka unosi promene u naš stil života.

Elijana Liota_Smartfood_korica

Dijeta Smarfood je knjiga koja objašnjava kako i koliko da jedemo, kako bi smo živeli bolje i duže. Šta razlikuje ovu dijetu od drugih?

Smartfood je zapravo model ishrane koji poboljšava kvalitet života u svakom smislu, a čiji je cilj prevencija mnogih bolesti, među kojima rak i Alzajmer. Ovo je prva dijeta u Evropi koja je zasnovana na naučnim činjenicama i istraživanjima spovedenim u saradnji sa Evropskim institutom za onkologiju iz Milana. Ovaj način ishrane je lak za primenu i treba postati model za ceo život.

Ovde je zapravo reč o 30 super intelegentnih namirnica koje se razlikuju kao Longevity (dugovečne) i (Protective) zaštitne. O kojim se namirnicama radi i kako one deluju na naš organizam?

Kada je reč o dugovečnim namernicama, zovemo ih tako iz razloga što poseduju molekule koji su u stanju da zaustave gene koji utiču na starenje naših ćelija, dok aktiviraju gene koji podmlađuju naše ćelije, i samim tim produžavaju život. Ovih namirinaca ima dvadeset, i među njima se nalaze recimo zelena salata latuga, crna čokolada, šumsko voće, kao i ljuta paprika ili ljubičasti krompir.

Ovde je zapravo reč o najnovijim istraživanjima u oblasti nutrigenomike, tj. oblasti u medicini koja se bavi odnosom hrane, DNK i naslednih faktora. Genetksi faktor dugovečnosti zavisi pre svega od našeg metabolizma. Geni koji dovode do starenja, se aktiviraju posle obilnih obroka, na način tako što višak energije se automatski skladišti u masti. Hiperprodukacija energije dovodi zapravo do fizičkog propadanja i oboljenja, kao što je naprimer rak. Nasuprot tome, ako jedemo manje, geni starenja se zaustavljaju, dok se aktiviraju geni koji podmlađuju naše ćelije, na način na koji dostupna energija služi pre svega da obnovi ćelije kojima je to potrebno. Takođe, možemo reći da su to namirnice koje imitiraju sitost. Zapravo, pametne molekule, deluju na način da zaustavljaju starenje ćelija, a stimulišu njihovo obnavljanje.

S druge strane, kada je reč o namirnicama koje su zaštitne i kojih ima deset, iako one nisu u kontaktu sa našim DNK, dosadašnje studije pokazuju njihovu značajnu ulogu u zaštiti organizma. Među ovim namernicama nalaze se integralne žitarice, semenke, kao i koštunjavo voće.

Eliana Liotta_Crediti Andrea Massaro

Eliana Liotta

Među ovih 30 namirnica, da li bi ste izdvojili neku, kao posebnu?

Da, svih 30 namirnica su posebne i izvaredne za naše zdravlje.

A koje namirnice je bolje eliminisati?

Nijednu. Smartfood je dijeta koja ne zabranjuje, ali potrebno je ograničiti unos određene hrane, kao na primer: crveno meso koje se preporučuje do 500 gr nedeljno. Zatim, sve vrste prerađevina, kao i korišćenje rafiniranog brašna i šećera. Jako štetni su slatki sokovi ili gazirana pića poput coca-cole. Dok, kada je reč o alkoholu, jedna čaša vina dnevno se može tolerisati.

Crema di zucca 3 RICETTE SMARTFOOD ph Cristian Parravicini

U knjizi naglašavate da je preterano konzumiranje crvenog mesa kancerogeno. Na koji način?

2011. godine Svetski fond za istraživanje raka (WCFR), zaključio je da preterana konzumacija crvenog mesa povećava rizik za nastanak raka debelog creva. Limitirana upotreba nije opasna po zdravlje, ali ne više od 500 gr nedeljno, bilo da je reč o junetini, teletini ili svinjetini. Problem koji nastaje, kada je reč o crvenom mesu, jeste uloga dva proteina: hemoglobin i mioglobin koji zapravo daju crvenu boju mesu. Ova dva proteina funkcionišu kao vrsta zamke za kiseonik, zahvaljujući jednom atomu gvožđa, tj.prostetičkoj grupi koja se naziva Hem. Primećeno je da ova grupa proteina, kada prolazi kroz naš digestivni aparat, može da izazove štetu. Razne studije su dokazale da ovi proteini proizvode kancerogene materije i izazivaju upale. Znamo da hronične upale mogu dovesti do nastanka tumora. Crveno meso takođe je povezano sa viškom holesterola i dijabetesom.

Supa_socivo i spanac

Da li to znači da treba da postanemo vegeterijanci?

Način ishrane koji smanjuje rizik sa razvojem određenih bolesti je svakako preporučljiv. S druge strane, pravilna ishrana podrazumeva nekoliko puta nedeljno meso, ribu, jaja i mlečne prerađevine. Svakako, preporučljiva je konzumiranje mahunarki, kao i žitarica, pre svega integralnih koje su odlični izvor proteina.

U čemu se sastoji dijeta Smartfood?

To je dijeta koja se sastoji iz dve faze: start i smart. U prvoj fazi uz pomoć određenih testova se razume, kakav vam je način ishrane. Zatim, uz pomoć dnevnika ishrane se usvajaju određeni saveti, i na taj način se kreaira smart meni.

crni pirinac sa rakovima

Koji je vaš savet kako bi smo promenili način ishrane i počeli da se hranimo zdravo?

Jesti što više povrća, što znači uz svaki obrok. Zamislite da su ručak i večera jedan veliki tanjir u kojem je polovina namirnica povrće i voće (naravno više povrća nego voća), zatim jedna četvrtina su žitarice (bolje ako su integralne), jedna četvrtina proteini od kojih oni iz familije mahunarki ili proteini životinjskog porekla kao što su riba, jaja, sirevi ili meso.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Dijeta Smartfood, vitki i zdravi sa 30 namirnica koje produžavaju život”


« MaxMara zima 2017: Čudesna zimska vuna

RSS trendovi

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook