Čarobni redizajn Drage Obradović

dana Feb19 2013

Magična Draga Obradović otisnula se putem Italije iz rodnog Čačka daleke 1984. godine s dvadeset godina. U svet mode i tekstila “ušetala” je uspešno nakon studija slikarstva da bi se 2006. godine okrenula dizajnu nameštaja.

Oslikanom tkaninom i smolom, Draga redizajnira uglavnom star nameštaj i to najviše sofe, stolice, stočiće i fotelje.  Svojim veštim rukama ova talentovana dizajnerka čini da vintidž bude kao nikada pre – stilizovan, a opet jednostavan i prilagodljiv svim stilovima enterijera.

Da je uspela da zadivi i dalje predele od Evrope dokazuje i saradnja s čuvenim američkim brendom Anthropologie, kao i skorašnja serija nameštaja za italijanski brend Baxter.

Njena baza je prelepo jezero Komo gde zajedno s životnim i profesionalnim partnerom Aurelom K. Basedowim je preuredila nekadašnju fabriku tekstila u prekrasan atelje.

O umetnosti, životu u Italiji i karijeri pričali smo s ovom inspirativnom dizajnerkom.

Sredinom osamdesetih otišla si u Firencu gde si 1988. godine završila slikarstvo na Akademiji lepih umetnosti. Od tada živiš i radiš u Italiji. Kakav je bio tvoj sam početak u profesionalnom smislu, s obzirom da si bila u relativno nepoznatoj zemlji, i da tvoj maternji jezik nije italijanski?

Kada sam 1984. godine stigla u Firencu pričala sam samo engleski. Skoro tri meseca se nisam usuđivala da progovorim italijanski. Učila sam ga sama prevodeći članke iz novina koji su me zanimali, i malo po malo naučila sam ga. Danas tvrdim nekako da italijanski nisam naučila, već da sam ga se samo prisetila. Što se tiče drugog dela pitanja, moji su bili ubeđeni da sam imala stipendiju, tako da nisu brinuli. S druge strane, moj je bio problem što sam morala da počnem svakako nešto da radim ne bi li ostala tamo. Srećom, vrlo brzo zahvaljujući mojoj visini (177cm) počela sam da se bavim modelingom koji mi je otvorio vrata mode, revija i svega ostalog.

Koliko misliš da je Italija uticala na tvoju karijeru, odnosno da li smatraš da bi u slučaju da si ostala u Srbiji stvarala s istim žarom, nepresušnom inspiracijom? Da li je uopšte bitno gde i u kom okruženje stvaraš?

Ubeđena sam da smo duboko vezani za ambijent u kojem živimo. On nas “hrani” ili ostavlja da gladujemo. Daje nam šansu da kažemo nešto “svoje” . Svaki drugi ambijent, odnosno druga kombinacija prostora i nas samih je i druga priča, druga “kreacija”.

 

 

Pre dizajna nameštaja, bavila si se tekstilnim i modnim dizajnom i često ističeš da te je u dosadašnjem radu više puta inspirisala moda. Koja  modna epoha je ta kojoj se iznova i iznova vraćaš po inspiraciju?

Ja se svakodnevno osećam kao krojač koji oblači ili svlači “deshabille” fotelje , stolice, sofe… A moda je neiscrpna inspiracija uvek.  Zavisno od raspoloženja nekad me jedan dizajner inspiše, a nekad je to cela epoha. Bliski su mi  Margiela, Marras , Tsumori Cinsato…

Kao umetnik koji vešto spaja staro i novo, kakav odnos imaš prema novim tehnologijama? Da li pri radu koristiš neke grafičke programe ili si pristalica isključivo stvaralaštva van “kompjuterskih” alata?Tkanina, boje i ruke…

Moj rad je vezan za emocije koje unosim dok radim i kojima odiše moj dizajn. Koristim razne tehnologije, ali svaka ideja prvo mora uvek da prođe kroz RUKE.

Kako si počela da se baviš restauracijom nameštaja?

Počelo je sve od tekstila i slojeva boje na kanvasu. Rezultat je bilo nešto nalik vintidž koži. Prve ideje su bile vezane za zidove “murale”, da bih zatim otkrila i to greškom da mogu da pišem po tkanini. I “greškom”  zaboravljeni tekstil na stolici je otvorio jedno novo prostranstvo ideja, dao mi je klik: Hej, zašto ne bismo ovo tapacirali! Tako je počela priča. Moje kuhinjske stolice su bile moje prve žrtve. A svakako sve je krenulo od ideje recikliranja jer zašto praviti nešto novo kad ono staro postoji, a može da postane tako fensi.

Poetičan i efektan print prvo je što većina ljudi primeti i prokomentariše kada se upozna sa tvojim dizajnom. Šta je to što tvojoj tkanini daje specifičnost?

Ideje su jako bitne, ali još bitnije su greške prilikom realizacije ideja. Prepoznati dobru grešku se pokazalo najbitnijim, najvažnijim “klikom” za moj rad.

“Saučesnik” u ovom čarobnom prepravljanju starog nameštaja je tvoj suprug Aurel K.Basedow. Kako se uklapa tvoj filozofija rada sa njegovim? Koliko je krajnji komad nameštaja koji napravite rezultat kompromisa?

Kod nas je rad uvek u granici  “suptilne crvene linije”. Mi smo tema za analitičare.  I naš atelje zovemo “Symbiosis artdesign”. Delić mene, delić njega i dobijete konačan produkt, simbiozu naših ideja i senzibiliteta.

Draga Obradović za Baxter

Već nekoliko godina Aurel i ti sarađujete sa kompanijama kao što je američki brend Anthropologie, italijanski Baxter…Koliko uspevate pri tom radu da ostanete svoji?

Deo naše saradnje je potpuno slobodan, imamo odrešene ruke. Mi stvaramo, oni izaberu. Drugi deo saradnje su projekti, to su veliki izazovi, u kojima mnogi faktori igraju. Izazov je za nas ali i za njih da komercijalizuju ne-serijski dizajn na široko tržište. Na našoj strani je trenutak u kome sve više ljudi emancipovano razmišlja o tome šta će uneti  u svoj dom, i želi da bude okružen stvarima koji nisu proizvod za masu.

Postoji li neki umetnik čija su te dela  skoro  “očarala” , bilo da je iz Srbije ili neke druge zemlje?

Libanski dizajn studio Bokja koji čine Hoda Barouda i Maria Hibri  iz Bejruta kao i holandski studio Piet hein eek su dva studija čiji rad cenim i smatram izrazito kreativnim.

PIET HEIN EEK

Šta smatraš najvećim uspehom u karijeri do sada?

Publikacije ateljea i naše kuće u najbitnijim magazinima po svetu.

Šta bi poručila mladim umetnicima koji tek grade svoj put?Koje su to osobine koje jedan umetnik mora da ima da bi se izborio za svoje umetničko mesto pod suncem?

Volite ono što radite.

Atelje Drage i Aurela

U kojim sitnicama Draga Obradović najviše uživa kada ne stvara svoja magična dela u ateljeu?

Tu je spisak bez kraja – moja ćerka, pas, motor, filmovi, muzika, crno vino, izložbe, antikvarnice na otvorenom, sretni trenuci s prijateljima, večere…


Ana Dodig
je veliki hedonista.Zaljubljenik u film,muziku i ples. Voli proleće,jutarnju kafu a najviše od svega, more! Koliko god se trudila da racionalno ide kroz život, kreativna crta je stalno vuče ka snovima i u visine. Uverena je da uspeh leži u svima nama, samo ako verujemo u sebe! Zato,keep ur head up and heart strong! kafenisanje i ostalo | na twitter-u | facebook-u | tema: ličnosti, poznati | tagovi: , , , ,



Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Čarobni redizajn Drage Obradović”


« Bibhu Mohapatra, proleće/leto 2013

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook