Budućnost na kvadrat

dana May17 2011

Na konferenciji za novinare koja je održana u prostorijama Turističke organizacije Srbije predstavljen je konačan program ovogodišnje Beogradske nedelje dizajna, kao i saradnja sa stranim ambasadama, kulturnim centrima i komercijalnim partnerima.

U zemlji koja nema prepoznatljivu “industriju dizajna”, odlučili smo da organizujemo “kreativni festival” sa međunarodnom konferencijom “Budućnost na kvadrat” kao glavnim segmentom. Ovo je važno, jer ćemo prvi put u Srbiji i regionu Jugoistočne Evrope otvoriti diskusiju o oblikovanju naše budućnosti putem učešća predstavnika kreativnih industrija – onih ljudi koji stoje iza arhitekture, brendinga, urbanizma, dizajna, mode, filma, izdavaštva, medija, advertajzinga…” – poručili su organizatori ovogodišnjeg  BND-a.

Način na koji se to postiže je povezivanje ključnih predstavnika kreativnih industrija – suštinske publike BND-a – u direktan dijalog sa ključnim predstavnicima biznisa i administracije, kao i sa globalnim kreativnim liderima. BND je jedini multidisciplinarni obrazovni festival ovog značaja u Srbiji i regionu danas, pored toga što je stogo neprofitan, u moru zabavnih sadržaja, na kome glavni nosioci promena svetske ekonomije – predstavnici kreativne industrije – objašnjavaju i podučavaju kako se stvara konkurentna i moderna privreda. I to ne bilo koji stručnjaci, nego najveći kreativni umovi 21. veka, koji željno očekuju čuvenu beogradsku publiku sa neponovljivim vibracijama BND-a, o kojima se priča u celom svetu!

Izraelski dizajner Arik Levi, najprestižnija svetska nagrada za dizajn Red Dot Award iz Nemačke, španski umetnik i dizajner Havijer Mariskal, nemački dizajner nameštaja Štefan Dic, norveški arhitektonski studio Snoheta, švajcarska muzička grupa Yello sa svojim virtualnim koncertom, britanska agencija Mother, kao i najuspešniji srpski kreativci koji rade u svetu poput Dejane Kabiljo, Božane Komljenović samo su neka imena kreativnih industrija koja će predstaviti posetiocima festivala tokom šest dana.

Posetioci će imati priliku da uživaju i u predavanjima, filmovima, nastupima i izložbama čuvenih kreativaca i brendova iz Nemačke, Velike Britanije, Finske, Švedske, Austrije, Hrvatske, Slovenije, Španije, Amerike, Portugala, Izraela, Francuske, Norveške…

– Ambasada Švedske u Beogradu ove godine ima opšti cilj da promoviše kreativnost u društvu. Imati ideje i sposobnosti za njihovo razvijanje u profitabilne održive projekte je stvar znanja, hrabrosti i sposobnosti korišćenja i kombinacije različitih izvora. Mešanje umetničke i poslovne prakse je veština koja se sve više traži u današnjem društvu i zato želimo da podstaknemo mlade da uče više o tome. Ambasada Švedske razvija različite metode kako bi podržala stvaranje inovativnih ideja.

“Posebno smo srećni što smo deo Beogradske nedelje dizajna sa četiri istaknuta stvaraloca iz Švedske, koji će podeliti svoje znanje sa posetiocima. Nadamo se da ćete nam se pridružiti u našim aktivnostima”, istakla je Helen Larson, kulturni savetnik u Ambasadi Švedske

– Trgovinsko odeljenje pri Ambasadi Austrije i Austrijski kulturni forum imaju čast da u okviru šeste Beogradske nedelje dizajna prezentuju 5 istaknutih kreativnih umova iz Austrije! Dva nekadašnja direkna suseda, Austrija i Srbija, vekovima već tradicionalno utiču jedno na drugo razmenjujući ideje na polju dizajna i arhitekture.

“Bilo bi nam drago da se ova dragocena tradicija nastavi i u okviru Beogradske nedelje dizajna, te vas srdačno pozivamo na aktivno učešće na skupu kreativnih umova”, rekla je Gabriele Haselsberger, trgovinski ataše u Ambasadi Austrije.

Podršku festivalu su izrazili i Ivana Đurišić, menadžer za projekte i komunikacije British Council-a, Mirjana Lafata, kulturno i trgovinsko odeljenje Ambasade Švajcarske, predstavnik Ambasade Nemačke Marko Čadež, kao i predstavnici komercijalnih partnera – Delta Holdinga, Gorenja i Banke Intesa.

U okviru BND-a prvi put će ove godine biti organizovan muzički festival BDW Dizajnights na kome će nastupiti grupaYello, Chew Lips, Matthew Dear I Lindstrom četiri večeri zaredom, tradicionalne profesionalne radionice BDW Dizajnlabs, kao i izložbe, projekcije, kokteli i promocije po celom gradu pod imenom BDW Dizajnpremieres.

Na konferenciji je predstavljen i novi projekat 100% Future Serbia koji će biti realizovan uz podršku kompanije Gorenje. Segment 100% FUTURE SERBIA je posvećen promovisanju mladih i talentovanih dizajnera, čiji su radovi predstavljeni u izlozima u centru Beograda. Osnovna ideja je da se izložbe izmeste na ulice kojima ima pristup šira publika, a ne samo oni koji redovno posećuju galerije i izložbe.

Izložba okuplja autore koji prezentuju svoje radove u 3D formatu. Zainteresovani i slučajni prolaznici mogu da pogledaju izložene radove usput tokom šetnje od Kalemegdana do Slavije, kao i da prema priloženoj mapi distribuiranoj po celom gradu otkrivaju interesantna mesta sa draguljima novog srpskog dizajna. Beogradska nedelja dizajna projektom 100% FUTURE SERBIA pruža podršku domaćem dizajnu, a specifičnim pozicioniranjem u beogradskim izlozima daje podršku nacionalnoj trgovini i horeci u vremenu krize, fokusirajući pažnju medija, institucija i javnosti nedelju dana na sve vidove kreativnih industrija.

Šesta Beogradska nedelja dizajna će biti održana od 23. do 28. maja.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “Budućnost na kvadrat”


« Šljokice i kragna

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook