“Buđenje želja” knjiga Ernesta Dihtera

dana Feb27 2016

Šta nas motiviše da želimo, a šta da kupimo neki predmet? Zašto uveravati, a ne nagovarati kupce? Šta je Sedam pravila uveravanja? Zašto je psihološka vrednost predmeta važnija od upotrebne?

Na ova pitanja odgovore traži Ernest Dihter (Ernest Dichter, 1907-1991), psiholog i pionir motivacionog istraživanja kao osnovnog i nezamenljivog metoda istraživanja ljudskog ponašanja, posebno ponašanja kupaca. Knjiga “Buđenje želja” predstavlja njegov iskren pokušaj da pomogne ljudima da nauče da žive u novom svetu, koji je nastajao dok je pisao ovu knjigu, tj. pre više od pedeset godina. Dihter nam je učinio veliku uslugu demonstrirajući do koliko neverovatnih saznanja o ljudima se uz pomoć motivacionog istraživanja može doći, i kako mogu da pomognu korporacijama ili drugim institucijama da otkriju zašto se ljudi ponašaju i misle na način na koji to rade.

Dihter nam je učinio veliku uslugu demonstrirajući do koliko neverovatnih saznanja o ljudima se uz pomoć motivacionog istraživanja može doći, kao i da ova istraživanja mogu da pomognu korporacijama ili drugim institucijama da otkriju zašto se ljudi ponašaju i misle na način na koji to rade. Ovo nam može pomoći u odbrani od onih koji koriste motivaciono istraživanje kako bi nas uverili da kupimo nešto što nam nije potrebno ili da uradimo nešto što ne bi trebalo.

Ljudi su ponekad tvrdoglavi poput mazge, tako da ni svi podaci koji se motivacionim istraživanjima mogu prikupiti ne mogu da garantuju da ćemo mi, članovi naše porodice, prijatelji ili neko drugi uspešno da budemo uvereni u nešto.

Zahvaljujući Dihteru sada znamo kako motivaciona istraživanja funkcionišu i to nas, u izvesnom smislu, može naoružati i pomoći nam u nastojanju da izbegnemo one koji saznanja motivacionih istraživanja koriste za sopstvene ciljeve.

Ovo nam može pomoći u odbrani od onih koji koriste motivaciono istraživanje kako bi nas uverili da kupimo nešto što nam nije potrebno ili da uradimo nešto što ne bi trebalo. Zahvaljujući Dihteru sada znamo kako motivaciona istraživanja funkcionišu i to nas, u izvesnom smislu, može naoružati i pomoći nam u nastojanju da izbegnemo one koji saznanja motivacionih istraživanja koriste za sopstvene ciljeve.

Knjiga je objavljena u izdanju Psihopolis instituta, Novi Sad, 2015, prevod sa engleskog: Maja Šarić.


Dunja Mijailović
je diplomirani ekonomista; voli da crta, šije, dizajnira odeću i prati trendove. Uvek kaže da je lepo pratiti ih ali nikako slepo, postati njen rob, već doprineti da odevna kombinacija ima neki vaš lični pečat. dunjastyle.blogspot.com | na twitter-u | facebook-u | tema: lifestyle, najnovije vesti | tagovi: , ,



Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na ““Buđenje želja” knjiga Ernesta Dihtera”


« U galeriji O3ONE predstavljene nove ”Starke”: Chuck Taylot All Star II

RSS trendovi

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook