BEST Design Week 2012

dana Dec14 2012

Studentska organizacija BEST Beograd zajedno sa IT Akademijom treću godinu za redom organizuje BEST Design Week. U pitanju je besplatni seminar namenjen svim studentima tehničko-tehnoloških fakulteta koji žele da se upute u osnove ove kreativne veštine. Naime, seminar će se trajati od 17. do 22, decembra 2012. godine, a učesnici će imati priliku da slušaju niz predavanja eminentnih predavača iz sfere vizuelnih umetnosti na temu Dizajn je svuda.

Nešto više o seminaru ispričala nam je Zorana Matić, doktorant i asistent sa Arhitektonskog fakulteta u Beogradu.

Koji su glavni ciljevi seminara?
Osnovni cilj seminara jeste da se studentima omogući da kroz niz besplatnih treninga unaprede svoje veštine u ovoj oblasti koju prepoznajemo kao neophodnu komponentu modernog obrazovanja. Iako je u poslednjih par godina u Beogradu pokrenut veliki broj seminara i projekata koji nude predavanja iz oblasti savremene vizuelne umetnosti, dizajna, arhitekture, glavni problem je dostupnost ovakvih događaja, jer studenti, uprkos prilici da u svom gradu slušaju renomirane stručnjake iz celog sveta, često ne mogu da priušte ulaznice čak ni po sniženoj-studentskoj ceni.

Uvidevši da postoji veliko interesovanje za sferu vizeulnih umetnosti – Lokalna BEST Grupa Beograd je pokrenula ovaj događaj upravo sa idejom da studenti tokom pet dana steknu teoretska znanja iz oblasti vizuelne umetnosti, dizajna i brendiranja, ali i da savladaju rad u softverskim programima za dizajn.

Ove godine predavači će biti renomirai stručnjaci. Možete li nam otkriti neke od imena?
Prošle godine je zahvaljujući kvalitetnim predavačima i fenomenalnoj promociji događaja interesovanje studenata bilo jako veliko – imali smo više od 400 prijava za samo 30 mesta, tako da je proces selekcije bio vrlo težak, a u želji da opravdamo ukazano poverenje, ove godine smo rešili da odemo korak dalje, t.j. da BEST Design Week podignemo na još viši nivo.

Naime, stupili smo u kontakt sa stručnjacima koji su u ovom momentu u žiži interesovanja (stručne) javnosti zbog projekata na kojima rade, nagradama, izložbama – i čija imena su poznata i onima koji su potpuno van sveta dizajna. Dovoljno je pomenuti grupu 1:100/100 čiji nas je projekat predstavljao na ovogodišnjem Bijenalu arhitekture u Veneciji, Miloša Milivojevića, autora solarnog Strawberry drveta koje možete videti u Tašmajdanskom parku, Nemanju Veselinovića, osnivača Brending Magazina, Relju Ivanića iz SuperProstora.

Za teoretski deo zaduženi su i ove godine asistenti sa katedre za Vizuelne komunikаcije i аrhitektonsku grаfiku, sa Arhitektonskog fаkulteta Univerzitetа u Beogrаdu.

Sve informacije o predavačima mogu se naći na našem sajtu.

No, ovo nije sve i želela bih takođe da napomenem da učesnike čeka još jedno iznenađenje na samom seminaru.

Dizajn je danas postao veoma širok pojam. Na čemu će ovog puta biti akcenat?
Prošle godine glavna tema BEST Design Week-a, pored vizuelnog identiteta i brendiranja, bio je i proces kreiranja logotipa kao sastavnog elementa vizuelnog identiteta. Ove godine odabrali smo pomalo filozofsku temu: „Dizajn je svuda“.

Nije važno šta posmatramo već šta vidimo (It’s not what you look at that matters, it’s what you see). Dizajn je deo savremene svakodnevnice i uvidevši da on poseduje potencijal da utiče na uspeh najrazličitijih projekata i ponuda, BEST je odlučio da omogući mladima kojima je to u interesu, da steknu što više znanja iz ove oblasti. Opet ćemo se baviti vizuelnim komunikacijama, prenošenjem validne vizuelne poruke, estetikom komunikacije, elementima vizuelnog identiteta i relacijom sa brendiranjem, korišćenjem fotografije kao medijuma u dizajnu, i naravno – korišćenjem Adobe softvera kao grafičkih alata.

Šta je predviđeno za teorijski deo seminara?
Ponosni smo da predstavimo zaista veliki broj predavača,  koji se na različite načine bave ili deluju u domenu dizajna. Ideja je da nam oni, iz perspektive projekata na kojima su do sada radili, prenesu svoja iskustva i neke opšte principe koji se tiču kreiranja vizuelnog identiteta, poruke koju on nosi, zašto je on važan, koja je razlika izmedju brenda i identiteta, šta je brending, šta je dizajn, a šta on nije.

Studentima su uvek su najzanimljivija ona iskustva koja su po nečemu specifična i drugačija i to kako se različiti problemi na koje autori nailaze tokom procesa dizajna prevazilaze u praksi.

A u okviru praktičnog dela?
Praktični deo se, pre svega, odnosi na rad u softverskim paketima za dizajn. To je osmišljeno kao jednodnevna radionica, koja će biti održana pretposlednjeg dana seminara. Učesnici će raditi u timovima i dobiće konkretne zadatke na kojima će najbolje moći da primene ono što su čuli u okviru teorijskog dela dok osmišljavaju dizajn na zadatu temu radionice.

Pre početka radionice održaćemo treninge TeamBuliding–a, koji se pre svega odnosi na uspešan rad u timu i trening iz Feedback-a, koji za cilj ima da studenti nauče kako da prime i daju komentar, kritiku, sugestiju. Tokom poslednjeg dana, žiri koji će biti sastavljen upravo od predavača seminara će vršiti evaluaciju njihovih radova, davati im komentare, ali i proglasiti najuspešnije radove. Njihovi radovi su nama najbolji dokaz koliko smo uspešno organizovali seminar i da li smo dobro uskladili teme teorijskog dela sa praktičnim zadatkom, odnosno to nam je neki vid evaluacione forme koju koristimo da seminar svake godine unapređujemo.

Koji su uslovi za učestvovanje?
Na našem zvaničnom sajtu prijava za seminar traje do 14. decembra. Postavili smo uslov da kandidati treba da odgovore na temu: Dizajn je svuda jednom fotografijom i kratkim opisom šta dizajn za njih predstavlja. Nakon toga, vršićemo selekciju kandidata prema materijalima koje su poslali i kvalitetu njihovih odgovora. Mejlom ćemo ih obavestiti o rezultatu selekcije. Još jednom bih napomenula da je seminar potpuno besplatan i da je za učešće potrebno samo malo truda oko aplikacije.




Bez komentara, Comment ili Ping

Odgovori na “BEST Design Week 2012”


« Predstavljamo vam Natali Dizdar

RSS revije

  • An error has occurred, which probably means the feed is down. Try again later.

Arhiv

po datumu

po temi

Predlozi

STYLERS predstavlja

Kategorije

STYLERS Facebook